دوره آموزشیاری تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره آموزشیاری تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای نخستین بار در سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

سیدمسعود موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این دوره آموزشیاری با حضور ۲۵ نفر از مربیان قرآن کریم به همت مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت فاطمه الزهرا (س) در فرهنگسرای جزیره برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشیاری که مدت زمان آن حدود ۸۰ ساعت است، مربیان قرآنی خواهر از سرتاسر جزیره قشم شرکت داشتند.

سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم شناسایی نیروهای مستعد در شهر و روستا برای تدریس در دوره های آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح ( ۱ و ۲) و خود کفایی آموزشی آنان در راستای تحقق و اجرای برنامه های قرآنی را از اهداف طرح آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم عنوان کرد.

موسوی توضیح داد: روشمند و هماهنگ کردن آموزش روخوانی و روانخوانی در اقصی نقاط جزیره قشم و تعمیم روش های بدیع و انتقال مهارت های تدریس یکپارچه و نظام یافته روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تکمیل حلقه های آموزشی در راستای زمینه سازی و اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرائت قرآن کریم از دیگر اهداف طرح آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در نگین خلیج فارس است.

وی با بیان این که آموزش های قرآنی و روح قرآن، روح جامعه و سرزمین آب و آفتاب را تغییر می دهد، اضافه کرد: قرآن کریم به علت آن که مورد قبول تمامی مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی است، می تواند محور وفاق و وحدت میان مسلمانان باشد.

سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم در زندگی مسلمانان، اظهار داشت: قرآن کریم تمامی برنامه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی مردم را ارایه کرده است و تمسک بـه قرآن کریم می تواند وضعیت جوامع را در ابعاد مختلف تغییر دهد.

وی با بیان این که روی آوردن جوانان و نوجوانان جزیره قشم به قرآن کریم زمینه ای برای دست یافتن آنان به هویت دینی و اسلامی خود است، افزود: آنان می توانند در قالب قرآن و آموزش های فرهنگی، علاوه بر ارتقای سطح مهارت های زندگی خود، هویت دینی و اسلامی خود را نیز به دست آورند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha