استاندار همدان: خیرین سلامت در بخش پیشگیری از بیماری سرمایه‌گذاری کنند

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: به خیرین سلامت پیشنهاد می شود در بخش غربالگری، تشخیص به موقع و پیشگیری از بروز بیماری هایی از جمله دیابت و سرطان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «علیرضا قاسمی فرزاد» شنبه شب در آیین نکوداشت خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری سبب کاهش هزینه های درمان می شود، افزود: خیرین سلامت در جریان شیوع کرونا بیش از سالهای قبل به کمک بخش سلامت آمده و در کنار کادر درمان قرار گرفتند.

استاندار همدان اظهار داشت: ایثار و گذشت و کمک به همنوعان در فرهنگ ایرانی اسلامی نهادینه شده و بسیاری از انسان ها به علت بزرگ منشی و داشتن روحیه ای بزرگ سعی در رفع مشکلات دارند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در جامعه دینی، افراد اهل کار خیر و گذشت به درجاتی از انسانیت و کمال دست می یابند اضافه کرد: خیران همواره خود را در برابر زندگی و حیات دیگران مسئول می دانند و به افراد گرفتار در سختی و مشکلات کمک می کنند در مقابل افرادی نظیر قاچاقچیان مواد مخدر در اوج رذالت و پستی حیات و جان افراد را به بازی می گیرند.

نماینده عالی دولت در استان همدان ادامه داد: اوج انسانیت در وجود خیران نهفته است چرا که مایملک و دارایی خود را برای کمک به دیگران هزینه می کنند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: همواره گذشتن از مال، ثروت و قدرت بسیار سخت است و تقسیم آن شجاعت، شهامت، مردانگی و فتوت می خواهد.

وی گفت: توفیق انجام کار خیر از نعمت هایی است که خداوند نصیب همه افراد کرده است اما هر کس این قدرت و شجاعت را ندارد از این نعمت استفاده کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی، بخشش، گذشت و کار خیر امری نهادینه شده است، تصریح کرد: کسانی که نسبت به دیگران توجه و یا احساس مسئولیت دارند، انسان های بزرگی هستند.

به گفته وی، خیرین به درجاتی از انسانیت و تکامل دست پیدا کرده اند که هر کسی به آن دست پیدا نخواهد کرد و توفیق انجام کار خیر، امری الهی است که آن را نصیب هرکسی نخواهد کرد.

در این آیین از ۱۱ خیر مدرسه ساز استان همدان تجلیل و نشان خدمت بر سینه آنها نصب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha