۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84762475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۷۰ بازرسی از بازار چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد - ایرنا- مدیر نظارت و بازرسی بر کالاهای کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:از ابتدای هفته گذشته تاکنون با اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک‌هزار و ۲۷۰ بازرسی از واحدهای صنفی و نانوایی استان انجام شد.

کیامرث کریمیان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه براساس قانون انتزاع، از دی‌ماه ۱۴۰۰ نظارت و کنترل بازار ۲۵ قلم کالای خوراکی در حوزه تولیدات، به جهادکشاورزی واگذار شد، افزود: در این مدت ۲ گروه در مرکز استان و در هر شهرستان نیز یک گروه شهرستانی نظارت بر قیمت‌ها در بازار و سرکشی از نانوایی را برعهده داشتند که با اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها این نظارت‌ها افزایش یافته است.

به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بخش آرد و نان ۲۱۰ مورد بازرسی انجام شد که ۲۷ مورد تخلف ثبت شد و بیشترین تعداد تخلف‌های این بخش در خصوص رعایت نشدن زمان پخت، پخت نامناسب و پایین بودن کیفیت نان و رعایت نشدن بهداشت بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت یک‌هزار و ۶۰ مورد بازرسی نیز از سایر واحدهای صنفی استان برای سایر اقلام انجام شد که ۳۹ مورد تخلف ثبت و پرونده‌های تخلف در حوزه آرد و نان و سایر اقلام به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

کریمیان افزود: گروه‌های بازرسی و نظارت بر بازار بر رصد بازار کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، جلوگیری از احتکار کالا گرانفروشی و درج نشدن قیمت، کنترل کیفیت و رعایت بهداشتی در میوه‌فروشی و قنادی‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، مراکز توزیع خوراک دام مراکز عرضه و تولید نهاده‌های کشاورزی نظارت دارند.

به گفته وی، از ابتدای اردی‌بهشت‌ماه سالجاری در بخش نان ۷۶۲ مورد بازرسی و سایر اقلام نیز ۲هزار ۶۲۱ مورد بازرسی انجام شد که در بخش نانوایی ۴۲ پرونده سایر اقلام ۷۸ پرونده تخلف تشکیل شد و ارزش ریالی تخلف که به تعزیرات ارسال شده ۴۷۳ میلیون و ۲۰۰هزار ریال و سایر اقلام ۸۱۶ میلیون و ۷۵۶ هزارریال بوده است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha