فرماندار: توسعه زیرساخت‌های گمرک مهاباد ضروری است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: ظرفیت اقتصادی و وجود واحدهای تولیدی و متعدد در این شهرستان نیاز به توسعه گمرک و احداث برخی زیرساخت‌های موردنیاز در این حوزه را ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز یکشنبه در دیدار با سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان غربی افزود: وجود واحدهای فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.

 وی ادامه داد: با توجه به موقعیت محل فعلی گمرک مهاباد در داخل شهر در حال مکان یابی زمین مناسب و انتقال آن به خارج از شهر هستیم تا زیرساخت توسعه آن در مکان جدید فراهم شود.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین باید لحاظ شود.

فرماندار: توسعه زیرساخت‌های گمرک مهاباد ضروری است

ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه گمرک مهاباد افزود: با احداث انتقال مجموعه گمرک مهاباد به خارج از شهر می‌توان در آینده این شهرستان را به پایانه گمرکات جنوب استان و محور سایر شهرهای اطراف تبدیل کرد.

خالد جنگ جو اضافه کرد: آذربایجان غربی، استانی استراتژیک برای گمرک جمهوری اسلامی ایران است و همه توان این نهاد در راستای توسعه و تجهیز و اجرای سامانه‌ها، تجهیز گمرکات این استان به ایکس‌ری و سایر تجهیزات کنترلی به کار گرفته می‌شود.

در ادامه این جلسه بازدید میدانی و مکان یابی برای انتقال کمرگ مهاباد به محدوده خارج از شهر انجام شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود، آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha