خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند در اردبیل تجلیل می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر این استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو در همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اهداف قانون حمایت از خانواده است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌هایی چون تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاست‌گذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.

محمدلو جمعیت را از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه میزان رشد جمعیت و فرزندآوری پایین است باید دستگاه‌های ذیربط به صورت ویژه به این موضوع بپردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تبیین اهمیت جوانی جمعیت همزمان با هفته ملی جمعیت خبرداد و ادامه داد: حضور در بخش زنان بیمارستان‌ها و تکریم کادر درمان و برگزاری نشست‌های علمی با محوریت جمعیت، از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی جمعیت در مناطق مختلف استان است.

نرخ باروری جمعیت در استان اردبیل با بیش از نیم درصد کاهش طی پنج سال اخیر از ۲.۲ درصد رشد به کمتر از ۱.۶۸ درصد رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha