استاندار سمنان: رمز پیروزی در فتح خرمشهر ولایتمداری و وحدت بود 

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: رمز موفقیت در عملیات فتح خرمشهر، معنویت حاکم بر فضای جبهه‌ها، رهبری و ولایت پذیری رزمندگان و وحدت نیروهای مسلح بود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در پارک موزه دفاع مقدس این استان بیان کرد: خرمشهر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل موقعیت راهبردی، در سه مرحله توسط دشمنان و دست نشانده‌های انگلیسی اشغال شد و هر بار برای آزادی آن امتیازهای زیادی می‌گرفتند اما تنها جایی که خرمشهر اشغال شد و با فداکاری رزمندگان بدون دادن هیچگونه امتیازی آزاد شد، در عملیات بیت‌المقدس در دورن دفاع مقدس بود. 

وی افزود: به دلیل همین معنویت حاکم بر جبهه‌ها بود که امام راحل گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد و بعد از آزادسازی خرمشهر،  نگاه‌ها به جمهوری اسلامی ایران عوض شد و ما این پیروزی را مدیون خون شهدا هستیم و باید هر سال این روز را گرامی بداریم. 

استاندار سمنان گفت: در آزادسازی خرمشهر شهید دادیم و خسارت مالی دیدیم اما امروز پیروز می‌دانیم. 

هاشمی بیان کرد: امروز با فرهنگ ایثار و شهادت کارهای بزرگی انجام می‌شود و موفقیت‌های امروز را مدیون همین فرهنگ هستیم.

به گزارش ایرنا، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ است که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام شد. بعد از این نبرد، خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق بازپس گرفته شد.  ۸۵ تن از ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی استان سمنان در عملیات بیت‌المقدس و در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند و  ۱۷۰ نفر نیز جانباز و مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha