مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، با تجدید میثاق مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر با شهدا و خاطره‌گویی از دفاع مقدس، در آستارا گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه آستارا روز سه شنبه در آئین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر که در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر تبلور اراده ملی در برابر دشمن و استکبار جهانی بود.

سرهنگ بهزاد قنبری به تشریح مراحل اشغال و آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: هر زمان مسئولانی همچون بنی صدر به غرب چشم دوخته اند، پیشرفت و دستاوردی نداشته ایم و هر زمان به ملت و توان داخلی میهن تکیه کرده ایم، توفیقاتی همچون آزادسازی خرمشهر حاصل شده است.

وی جهاد تبیین را رسالت امروز همه مسئولان و افراد دارای نفوذ کلام در جامعه دانست و ادامه داد: باید در این میدان به وظیفه خطیر خود عمل و دستاوردهای مهم نظام اسلامی در برابر دشمن و استکبار جهانی را تبیین کنیم.

در ادامه این آئین، تنی چند از رزمندگان آستارایی شرکت کننده در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به بیان خاطراتی از لحظه های نبرد با دشمن پرداختند و سپس به مداحی در سوگ شهدا و نثار سلام و صلوات و تجدید میثاق با آنان پرداخته شد.

در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر قهرمان با رشادت رزمندگان ایران و اجرای عملیات بیت المقدس از دست نیروهای عراق آزاد و این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷  شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha