۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84765969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گشایش تقاطع ۹ دی و روان سازی ترافیک هسته مرکزی کرج

کرج - ایرنا- همزمان با سوم خرداد ماه سالروز پیروزی خرمشهر ، پروژه تقاطع غیر همسطح ۹ دی با هدف روان سازی ترافیک در بلوار ماهان و هسته مرکزی کلانشهر کرج در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، «مصطفی سعیدی سیرایی» شهردار کرج در آیین افتتاح این پروژه گفت: عملیات احداث تقاطع غیر همسطح ۹ دی از سال ۹۸ آغاز شد که تا مرداد ماه سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با اهتمام شورای ششم و مدیریت شهری کرج عملیات تکمیل آن به صورت جهادی و شبانه روزی در مدت زمان حدود هشت ماه  انجام شده است.

وی افزود: ارزش این پروژه عمرانی یک هزارو۳۰۰ میلیارد ریال است که با افتتاح آن بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی کرج کاهش و ترافیک در بخش عمده هسته مرکزی این کلانشهر روان سازی شده است.

شهردار کرج گفت: امسال پروژه های عمرانی به صورت جهادی در کلانشهر کرج دنبال خواهد شد؛ اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده ضمن آنکه پروژه های جدید نیز تعریف و اجرایی خواهد شد؛  تکمیل پروژه  کنار گذر مهرشهر  یکی از برنامه های اولویت دار مدیریت شهری کرج است که قطعه سوم آن به طول یک هزارو ۷۰۰ متر تا پایان خرداد ماه جاری  تکیمل می شود ضمن آنکه خیابان چمن یک در خط چهار حصار کرج به بهره برداری می رسد.

سعیدی سیرایی بیان داشت: از هفته آینده افتتاح پروژه های عمرانی شهر کرج کلید می خورد و هر هفته یک پروژه افتتاح می شود؛ روز شنبه  هفته آینده  افتتاح پارک ترافیک و سرای محله منطقه هفت را خواهیم داشت.

خبرهای خوش شهردار

شهردار کرج گفت : امسال پروژه های بزرگی در بخش های عمرانی ، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرج به سرانجام می رسد که افتتاح قطعه نخست قطار شهری از جمله این پروژه ها است.

وی ادامه داد: تکمیل بزرگراه شمالی و رفع موانع اجرایی این پروژه از اولویت های سال جاری مدیریت شهری کرج است؛ امسال سهم دولت در اجرای پروژه بزرگراه شمالی کرج از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند؛ البته ما منتظر آن نشدیم و کار را ادامه دایم و سه کار عمده که در این حوزه انجام شد توافق با سپاه امام حسن مجتبی (ع) و لشکر سیدالشهدا (ع ) برای ادامه ساخت بزرگراه شمالی در محدوده اراضی سپاه اکنون با سرعت در حال انجام است.

وی گفت : در اجرای این پروژه  با اهالی ورازان کرج برای تملک اراضی توافق صورت گرفت ضمن آنکه اراضی محدوده هلی کوپتری در نشستی با حضور مسوولان بنیاد تعاون فراجا در حال بررسی

است.

شهردار کرج اظهار داشت : اکنون عملیات تکمیل سازه فلزی ۲ پل «بی ۱» و« بی ۲»  بزرگراه شمالی به همراه احداث  کابل ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مکاتبه ای از طریق استانداری و معاون اول رییس جمهوری در حال انجام است تابتوانیم سهم  اعتباری دولت را به پروژه تزریق کنیم ضمن آنکه چهار قطعه زمین برای فروش یا تهاتر با پیمانکار پروژه بارگذاری شده است؛ تلاش ها بر این است تا سال آینده تمام بزرگراه شمالی افتتاح شود؛ این پروژه حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار کرج به آخرین وضعیت خط ۲ متروی کرج پرداخت و گفت : در بحث مترو مذاکرات خوبی با سازمان قطار شهری  تهران صورت گرفته تا  برای تست سرد و گرم قطار شهری کرج هرچه سریع تر اقدام لازم صورت گیرد .

وی بیان داشت: طبق توافق قرار است ۲ رام قطار هفت واگنه کرج به متروی تهران واگذار و ۲ رام قطار سه واگنه تهران برای انجام تست سرد و گرم قطار شهری کرج تحویل بگیرم که این تست در شهریور ماه انجام می شود و تلاش ها بر این است تا  قطعه یک قطار شهری کرج(به طول حدود 6.5 کیلومتر)  تا بهمن ماه امسال افتتاح شود؛با توجه به اوراق مشارکت پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ مقدمات اولیه انجام شده و شهریورماه  امسال تزریق مالی پروژه انجام خواهد شد.

سعیدی سیرایی گفت : حدود ۲۰۰ میلیارد تومان  اعتبار تهاتری برای خط 2 قطار شهری کرج  داریم که ۱۵۰ میلیارد تومان آن آماده است؛اراده استانی و مدیریت شهری بر راه اندازی قطار شهری کرج است ؛  ساخت هر کیلومتر قطار شهری یک هزارو۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عمل به وعده  

رییس شورای اسلامی شهر کرج در این آیین  گفت: با بهره برداری از  پروژه  تقاطع غیر همسطح ۹ دی  وعده شورا و  مدیریت شهری  به مردم در این بخش محقق شد.

«جواد چپردار» با بیان اینکه بهره برداری از تقاطع ها نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک در سطح شهر دارد، اظهار داشت: رفع ریشه ای و اصولی معضل ترافیک نیازمند برنامه ریزی های جامع و کلان است  که  مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری به منظور رفع و بهبود نسبی معضل ترافیک در این کلانشهر اقدام به طراحی و تدوین برنامه های جامع عمرانی با محوریت مسائل ترافیکی کرده است که اجرای تقاطعات غیر همسطح در نقاط پر ترافیک نمونه ای از این برنامه ریزی ها می باشد.
وی بیان داشت: به مردم قول داده بودیم تا پایان اردیبهشت ماه  امسال پروژه عمرانی زیر گذر ماهان (۹ دی )  را تکمیل و تقدیم مردم فهیم کلانشهر کرج نماییم، این وعده با نظارت شورای شهر کرج و تلاش مدیریت شهری در گرامیداشت سالروز غرور آفرین سوم خرداد که نماد ایستادگی و مقاومت جوانان این کشور است محقق شد.
رییس شورای اسلامی شهر کرج راه اندازی قطار شهری کرج را در ساماندهی مشکلات ترافیکی مهم دانست و گفت: بی شک بهره برداری از این وسیله  حمل ونقل عمومی می تواند تاثیر بسزایی در تسهیل ترافیک شهر داشته باشد.
چپردار ضمن تشکر از عوامل اجرایی در مدیریت شهری و پیمانکاران مربوطه به اهتمام و تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام اشاره و الویت بندی در پروژه های عمرانی را مهم دانست و تکمیل این زیر گذر را نمونه بارزی از مدیریت منابع مالی،تجهیزاتی و مدیریت سازمانی در اجرا دانست.

تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت مدیریت شهری کرج 

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : امسال تکمیل پروژه های نیمه تمام مهمترین اولویت کاری شورا و شهرداری کرج است که یکی از پروژه های تاثیر گذار مدیریت شهری همین تقاطع ماهان یا ۹ دی بود که امروز به بهره برداری رسید.

«عمار ایزدیار»  افزود: اولویت بعدی مدیریت شهری کرج ادامه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مهر شهر کرج است که تا ماه آینده حد فاصل بلوار مسیح دانشوری تا پاکدل به بهره برداری می رسد و این پروژه به سمت فرودگاه پیام استمرار می یابد.

این عضو شورای شهر کرج بیان داشت : پروژه های دیگر مانند پارک های محله ای و پروژه های بزرگ کرج با جدیت پیگیری و به سرانجام می رسد؛بزرگراه شمالی  کرج از پروژه های است که امسال باید یک قطعه از آن به بهره برداری برسانیم ، تلاش ها براین است تا این پروژه سال آینده به طور کامل بهره برداری شود؛مدیریت شهری کرج  حین انجام پروژه های کلان از پروژه های محلی غفلت نکرده و درحال انجام این پروژه ها است ضمن آنکه پروژه های جدید شهر کرج  به اجرا در می آید.

ایزدیار گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج مکلف شده تا در هر محله ۲ پارک ایجاد کند؛ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای احداث پارک های محله ای اختصاص یافته است ؛ بسیج امکانات در معاونت عمرانی شهرداری کرج شکل گرفته و تلاش ها بر اجرای پروژه ها مضاعف شده است.

روان سازی ترافیک از اولویت های مدیریت شهری کرج است
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج  در این آیین با اشاره به اهمیت گشایش تقاطع غیر همسطح ماهان در روان سازی ترافیک کرج گفت : تسهیل در رفت وآمد شهروندان مهمترین اولویت مدیریت شهری در این کلانشهر است.
«حسین مهاجری » افزود: دسترسی آسان به  شریان های ارتباطی یکی از موضوعات مهم شهرسازی است و  بحث ترافیک و تردد باید به عنوان یک اولویت دنبال شود.
وی بیان داشت:  تقاطع ۹ دی  یکی از شریان های اصلی شهر در خیابان ماهان به صورت شرقی و غربی است که در طرح تفصیلی شهر کرج چند تقاطع به صورت شرقی غربی و شمالی و جنوبی داریم.
مهاجری افزود:  با افتتاح تقاطع ماهان  در سوم خرداد ماه جاری شاهد گشوده شدن یک گره ترافیکی در هسته مرکزی کرج خواهیم بود.
وی گفت : گشایش این پروژه موجب آسانی تردد شهروندان کرجی در بلوار ماهان خواهد شد.

تقاطع ۹ دی به صورت جهادی تکمیل شد
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح ۹ دی سال گذشته با  پیشرفت فیزیکی اندکی  به دور ششم مدیریت شهری کرج تحویل داده شد، گفت : این پروژه مهم و تاثیرگذار به صورت جهادی تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.
«علیرضا رحیمی»  افزود:  این پروژه که  از سوی شورای شهر کرج به نام ۹ دی نامگذاری شده است یکی از  پروژه های مهم انتقال ترافیک و رفع گره های ترافیکی  این کلانشهر محسوب می شود.
وی بیان داشت:  مسیرهای مختلفی از جمله بلوار باغستان ، ادامه سربازان گمنام امام زمان (عج) و ادامه بلوار شهید ناصربخت  به بلوار ماهان کرج اتصال دارند که افتتاح تقاطع ۹ دی موجب روان شدن ترافیک در این مسیرها شده است .
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت : تکمیل بلوار ماهان در واقع نقش موثری در روان سازی ترافیک هسته مرکزی شهر کرج دارد و از تعداد چراغ های قرمز و گره های ترافیکی هسته مرکزی شهر می کاهد.
وی بیان داشت:  این پروژه هم جزو سریع ترین پروژه هایی است که به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم باهمت مجموعه مدیریت شهری  این پروژه را به بهره برداری رساند.
نایب رییس شورای شهر کرج تاکید کرد:  امروز سرعت همراه با کیفیت جزو شعارهایی است که در خصوص پروژه های شهری کرج به وقوع می پیوندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha