۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84766970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: شهدای طلبه پای اعتقاداتشان ایستادند

بجنورد- ایرنا- نماینده لی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: شهدای طلبه اعتقادی‌ترین افراد محسوب می‌شوند که پای اعتقادات و اندیشه خود ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز چهارشنبه در یادواره ۷۲ شهید طلبه خراسان شمالی در مسجد انقلاب بجنورد اظهار داشت: نمونه های زیادی از شهدا طلبه در تارک انقلاب اسلامی ایران درخشیده اند که کتاب و اندیشه تولید کردند و در برابر فرقه های انحرافی ایستادند و از اعتقادشان دفاع کردند.

وی با بیان اینکه روحانیون مظلومترین قشر در تامین معیشت هستند، افزود: خیلی از علمای شیعه مانند آیت الله مرعشی نجفی به سختی معیشت زندگی را می گذراندند و امروز نیز طلبه ها همین سختی ها را در زندگی تحمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: مزایای طلبه ها و روحانیون مشهد، قم و سایر نقاط کشور با هم برابر و این مزایا از  تمامی مجموعه ها و دستگاه های اجرایی پایین تر است.

وی ادامه داد: طلاب در زمینه مزایای حقوقی از مظلومان جامعه محسوب می شوند و این از ویژگی های خاص این قشر تاثیرگذار و ولایی تلقی می شود.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: شیخ شمس الدین محمد بن مکی ملقب به شهید اول و  نویسنده اثر بزرگ " لمعه دمشقیه" و زین‌الدین شهید ثانی از افراد سرشناس علم فقه شیعه و صاحب ۷۰ جلد کتاب بدلیل اعتقاداتشان شهید شدند و هر یک از این شهدا را زندانی و شکنجه و سپس به شهادت رساندند.

وی بیان کرد:  شهید مدرس و مطهری نیز از شهدای عصر کنونی بودند که در راه عقیده جان دادند و در مقابل استکبار ایستادگی کردند.

 یادواره ۷۲ شهید روحانی خراسان شمالی همزمان با برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید طلبه در قم امروز چهارشنبه با حضور جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و روحانیوندر مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha