۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84768795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمون جامع گردشگری در کردستان برگزار شد

۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 84768795
آزمون جامع گردشگری در کردستان برگزار شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: آزمون جامع گردشگری امروز همزمان با سراسر کشور در استان کردستان هم برگزار شد.

به‌ گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز جمعه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این آزمون با شرکت ۱۲۳ نفر در چهار رشته مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌ گردی و مدیریت تاسیسات عمومی گردشگری در شهر سنندج برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌ کنندگان این آزمون پیش از این در دوره‌های آموزشی مربوطه موسسات گردشگری تحت پوشش این اداره‌ کل شرکت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، هدف از برگزاری این آزمون را تربیت نیروی‌انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی است.

وی ادامه داد: شرکت‌ کنندگان در این آزمون، پس از قبولی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم، مجاز به فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری استان می‌شوند.

گویلیان ابراز امیدواری کرد با برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون‌های تخصصی بتوان در راستای افزایش اشتغال و توسعه گردشگری استان گام‌های جدی و اساسی برداشت.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha