۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84768964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دبیر کل سازمان ملل حملات اخیر در افغانستان را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حملات اخیر در افغانستان را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حملات اخیر در افغانستان، از جمله حمله به وسایل نقلیه سواری در مزار شریف و مسجد شریف حضرت زکریا در شهر کابل را که باعث کشته شدن غیرنظامیان متعدد از جمله اعضای جامعه شیعه هزاره  و حداقل ۱۶ کودک شده است، محکوم کرد.

 دبیرکل سازمان ملل با ابراز صمیمانه تسلیت خود به خانواده های قربانیان، خواهان  بهبود سریع مجروحان این حملات شد و گفت: حملات علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، از جمله مساجد، تحت قوانین بین المللی بشردوستانه کاملا ممنوع است. 

گوترش بار دیگر از تمام احزاب افغانستان خواست حفاظت از شهروندان، از جمله اقلیت های قومی و مذهبی و همچنین حق پیروی  آزادانه از مذهب را تضمین کنند.

حملات تروریستی اخیر در سراسر افغانستان حکومت طالبان را که کمتر از یکسال از به قدرت رسیدن آن می گذرد با چالشهای شدیدی روبرو کرده و توانایی طالبان را برای تامین امنیت مردم جنگ زده این کشور زیر سوال برده است.

به رغم استقرار چند ماهه دولت موقت طالبان در افغانستان همواره شاهد حملات مسلحانه تروریستی و نیز انتحاری در این پهنه جغرافیایی هستیم که حمله اخیر به مسجدی در کابل یکی از مصادیق آن به شمار می آید.

همچنین حملات تروریستی ماه جاری که مساجد و مدارس را در افغانستان هدف قرار داده و ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است. این حملات همچنین به کابل محدود نشده است و مردم در شهرهای شمالی «مزار شریف» و «قندوز» نیز کشته شدند و واکنش‌ های زیادی را از داخل و خارج این کشور در پی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha