۳۳ عمل جراحی قلب باز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام شد

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۳۳ عمل جراحی قلب باز و ۸ جراحی عروق از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون در بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز شنبه به رسانه ها افزود: جراحی‌های قلب باز در این مرکز شامل عمل‌های اورژانسی، جراحی دریچه قلب، چاقوخوردگی آئورت و جراحی‌های عروق انجام شد.

وی با بیان اینکه از ۳۳ عمل انجام شده ۲۱ نفر مرد و ۱۲ نفر خانم بودند، ابراز داشت: سن بیمارانی که عمل جراحی قلب باز انجام دادند بین ۴۰ تا ۹۰ سال بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: ۹۰ درصد از عمل‌های جراحی در این مرکز مربوط به عروق کرونر است که به دلیل تنگی عروق اتفاق می‌افتد.

متخصص قلب وعروق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: از این تعداد ۳۵ درصد از عمل ها اورژانسی، ۵ درصد جراحی دریچه ای و یک درصد اعمال جراحی عروقی با موفقیت انجام شد.

شیبانی با اشاره به اینکه همه اعمال جراحی قلب باز دربخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام می‌شود، گفت: به دلیل امکانات و تجهیزات پزشکی به روز در این بیمارستان و همچنین تیم جراحی مجرب شرایط به گونه‌ای فراهم شده است تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به شهرهای مجاور نباشد.

وی افزود: در حال حاضر این مرکز دارای ۵ تخت آی سی یو  و ۲ تخت ایزوله به طور کامل مجهز است و تمامی تخت‌های این مرکز مجهز به مونیتور و سیستم مونیتورینگ است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: این مرکز مجهز به نسخه به روز پمپ قلب و ریه، پیشرفته‌ترین تجهیزات کمکی، بالن پمپ مورد نیاز بیماران شوک قلبی، امکانات آی سی یو، اتاق عمل و دستگاه‌های بی‌هوشی است.

دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال هستند. 
شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha