۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84770832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۸۰ درصدی میزان برداشت گندم در گناباد

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبر: 84770832
افزایش ۸۰ درصدی میزان برداشت گندم در گناباد

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: افزایش برداشت گندم در این شهرستان طی سال جاری به دلیل بارندگی‌های مطلوب به میزان ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

رمضانعلی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل استمرار معضل خشکسالی میزان کشت و برداشت گندم در این شهرستان طی سال گذشته مطلوب نبود.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم از سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمینهای زیر کشت این محصول در گناباد گفت: از هر هکتار حدود چهار تن و در مجموع چهار هزار و ۴۰۰ تن گندم طی مدت زمان برداشت (یک ماه آینده) از زمینهای کشاورزی گناباد برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: بیش از هشت هزار تن جو هم از سطح  ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی این شهرستان طی یک ماه گذشته برداشت شده است.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد در قالب ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. 

شهرستان گناباد با برخورداری از ۳۰۰ هزار واحد دامی، ۲۸ هزار راس دام سنگین و ۱۱۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته‌بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین از ظرفیتهای مطلوبی در صنعت دام و طیور برخوردار است. 

صنعت پرورش گاو شیری گناباد با بیش از ۲۰ هزار  راس دام اصلی و دورگه و تولید سالانه بیش از ۶۸ هزار و ۶۰۰ تن و روزانه به طور متوسط ۱۸۸ تن شیرخام، رتبه سوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و تولید طیور گوشتی صنعتی هم در این شهرستان از رشد قابل توجهی برخوردار است.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم‌مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha