به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، رضا مراد صحرایی با بیان اینکه رویکرد آموزشی آمیخته در آینده رویکرد آموزشی دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیتمعلم آیندهساز بامهارت استفاده از شیوهها و فناوریهای نوین آموزشی برای تربیت دانشآموزان نسل جدید است.
وی استفاده شایسته از فرصتهای موجود، فرصتسازی و تبدیل تهدید به فرصت را تکلیفی برای دانشجو معلمان دانست و افزود: همهگیری ویروس کرونا در ابتدا تهدید و چالشی برای نظام آموزشی سراسر جهان بود، اما اکنون با تبدیل آموزش مجازی به یک روند میتوان با بهرهبرداری از آن در شیوه تدریس آمیخته آن را بهعنوان فرصتی برای آموزش شناخت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه با بیان اینکه در آموزش آمیخته، کلاس محلی برای یادگیری خواهد بود، تصریح کرد: در این نوع تدریس بخش قابلتوجهی از آموزش خارج از کلاس اتفاق میافتد و محتوا پیش از کلاس عرضه و یادگیری، بحث و مباحثه جایگزین آن در کلاس درس میشود.
وی وجود شکاف ادراکی معلمان فعلی با دانشآموزان را بزرگترین خطر آینده عنوان و اظهار کرد: معلمان باید علاوه بر دانستن، مهارت ورزیدن و بهکاربستن ابزارهای نوین را نیز داشته باشند.
صحرایی، کسب مهارت سواد رسانهای و سواد دیجیتال برای دانشجو معلمان را ضروری دانست و افزود: تربیتمعلم با دانش و مهارت حرفهای معلمی به معنای واقعی و متناسب با نسل دانشآموزان از برنامههای این دانشگاه است.
وی از زمینهسازی برای راهاندازی «سیستم اشتراکگذاری دیجیتال دانش» برای معلمان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر تربیت دانشجو معلمان تراز انقلاب اسلامی، توانمندسازی و روزآمدکردن معلمان حال حاضر رسالتی مهم است که دراینخصوص میبایست برنامههای ویژه، متناسب با نیاز امروز داشته باشیم.
صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه ارتقای کمیت توامان با ارتقای کیفیت پیگیری خواهد شد.
نظر شما