۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱
کد خبر: 84771460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رادیو خرداد در ورامین راه‌اندازی شد

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱
کد خبر: 84771460
رادیو خرداد در ورامین راه‌اندازی شد

ورامین- ایرنا- در آستانه قیام خونین ۱۵ خرداد کفن‌پوشان دشت ورامین، رادیو خرداد در ورامین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز به کار رادیو خرداد که یکشنبه شب  با حضور مردم و مسئولان شهرستان ورامین در برج تاریخی علاءالدوله برگزار شد، مسئولان و شاهدان عینی قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشان دشت ورامین به بیان ابعاد مختلف این قیام خونین پرداختند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: شهدای سربلند قیام خونین ۱۵ خرداد دشت ورامین، در اوج خفقان رژیم ستم شاهی، با دست خالی با هدف حمایت از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه وارد میدان شدند، مظلومانه به شهادت رسیدند و  و مظلومیت این شهدا در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی با بیان این که قیام خونین ۱۵ خرداد پایه‌های رژیم منحوس پهلوی را سست کرد اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیروزی رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و و پیروزی جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان ، ریشه در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین دارد و لازم است تا ابعاد مختلف آن برای نسل جوان بازگو شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: امروز اقتدار و عزت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت حرکت و قیام  امام راحل است و جوانان باید بیش از گذشته با راه و آرمان امام آشنا شوند و این رسالت بزرگی است که همه افراد در راستای تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ان عمل کنند.

رییس ستاد برگزاری ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران افزود: امروز رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باید در حوزه گرامیداشت ۱۵ خرداد و تبیین نقش و جایگاه امام راحل تلاش کرده و به رسالت خود در تنور افکار عمومی عمل کنند.

وی ضمن ابراز همدردی با درگذشتگان حادثه متروپل در آبادان افزود: مردم دیار ۱۵ خود را در غم مردم آبادان شریک می داند و خواستار برخورد جدی با عاملان این حادثه هستند.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن
خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha