۲۵۰ سبد غذایی هلال احمر بین اقشار کم برخوردار قشم توزیع شد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم از توزیع ۲۵۰ سبد غذایی ویژه بحران خشکسالی در میان افراد کم برخوردار، بیماران و نیازمندان این شهرستان و جزیره لارک به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به همت خیران و اعضای داوطلب این جمعیت خبر داد.

احمدنور سرودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد سبد غذایی در میان زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست، بی سرپرست، بیماران و نیازمندان سرزمین آب و آفتاب و جزیره لارک توزیع شد که ارزش هر سبد غذایی بر اساس کمک های داوطلبانه مردم و خیرین ۶ میلیون ریال است.

وی توضیح داد: این سبدهای غذایی شامل یک کیسه پنج کیلویی برنج درجه یک ایرانی، چهار قوطی کنسرو لوبیا چیتی ۲۰۰ گرمی، ۶ قوطی کنسرو تُن ماهی ۱۸۰ گرمی، یک بسته حبوبات(عدس سبز) ۹۰۰ گرمی، یک بسته حبوبات(لوبیا چیتی) ۹۰۰ گرمی و ۲ بسته قند شکسته ۷۰۰ گرمی است که با حفظ استانداردهای مراقبت و کرامت انسانی توسط داوطلبان این جمعیت در میان افراد یادشده توزیع شد.

۲۵۰ سبد غذایی هلال احمر بین اقشار کم برخوردار قشم توزیع شد

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: مهم‌ترین رسالت هلال‌احمر که در اساسنامه این جمعیت نیز کاملا مشخص شده و در بخش اول اهداف چهارگانه نیز آمده، «تسکین آلام بشری» عنوان کرد.

سرودی اضافه کرد: تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها هم از دیگر رسالت های جمعیت هلال احمر است.  

وی گفت: یکی از ویژگی‌های اجرا و انجام این اقدامات داوطلبانه و بشردوستانه از سوی داوطلبان هلال احمر تقویت چشمگیر حس نوع‌دوستی و کمک به همنوعان است که در این بین توزیع بسته‌های غذایی به نیازمندان از زیباترین جلوه‌های انسانی و زندگی‌ بخش به دیگران بشمار می‌رود.

۲۵۰ سبد غذایی هلال احمر بین اقشار کم برخوردار قشم توزیع شد

اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی (Impartiality)، بی طرفی (Neutrality)، استقلال (Independence)، خدمت داوطلبانه (Voluntary Services)، بشردوستی (Humanity)، یگانگی (Unity) و جهان شمولی (Universality) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha