هلال احمر قشم ۷۳۰ میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک کرد

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون این جمعیت ۷۳۰ میلیون ریال به بیماران نیازمند و اقشار آسیب پذیر این شهرستان که توان تامین هزینه های درمانی، دارویی و توانبخشی را ندارند، کمک کرده است.

احمدنور سرودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون از سوی این جمعیت برای خرید ۱۲۵ بسته پوشینه به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و خرید هشت دستگاه ویلچر به مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال برای توزیع در میان بیماران نیازمند این جزیره در روستاهای توریان، خالدین، رمکان، هُلر، طبل و سهیلی هزینه کرده است.

وی ادامه داد: این کمک هزینه ها شامل افرادی می‌شود که شرایط مالی مناسبی ندارند و در انتظار کمک‌ های خیرین و نیکوکاران هستند تا بتوانند برای دارو و درمان خود از آن استفاده کنند.

هلال احمر قشم ۷۳۰ میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک کرد

رییس جمعیت هلال احمر قشم از انجام حمایت ۱۶۰ میلیون ریالی این جمعیت از پنج بیمار نیازمند این جزیره خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ پرونده از سوی بیماران نیازمند برای درخواست مساعدت مالی به واحد مددکاری معاونت داوطلبان این جمعیت ارایه شده که پنج پرونده آن انجام و ۱۵ پرونده دیگر در حال بررسی اسناد درمانی و دارویی قرار دارند.

سرودی توضیح داد: حمایت های مالی هلال احمر در زمینه های کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه بستری طبی و جراحی، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک هزینه خدمات دندانپزشکی است.

هلال احمر قشم ۷۳۰ میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک کرد

وی افزود: این جمعیت آمادگی دارد تا اقلام و تجهیزات پزشکی بدون استفاده مردم نوعدوست و خیر جزیره را که علاقه مند به وقف آن‌ها هستند، نگهداری کرده و به بیمارانی که نیازمند این تجهیزات هستند به صورت رایگان امانت بدهد.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر با هدف ایجاد و تقویت توزان اجتماعی، احیای ارزش های دینی، توسعه سنت های حسنه اسلامی، تسکین آلام بشری و ترویج حس نیکوکاری بین مردم، با ارایه خدمات حمایتی در قالب برنامه پنجم توسعه و مواد ۲ و سه قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به امر توانبخشی و ارایه خدمات اجتماعی می پردازد.

هلال احمر قشم ۷۳۰ میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک کرد

هلال احمر نهادی بشردوستانه است که «اتکا بر خدمات داوطلبانه» یکی از اصول اساسی آن به شمار می رود و باید با اتکای به این خدمات، رسالت خود را تداوم بخشد؛ خدمات داوطلبانه هلال احمر تجلی همبستگی جهانی انسان هاست که با حالت سازنده و مثبت خود و همچنین از طریق ماهیت انسان دوستانه اقداماتش به کاهش رنج، آلام و تسکین ناراحتی ها یاری برساند.

خدمات داوطلبانه هلال احمر، الهام گرفته از سنت ها و فرهنگ مناطق مختلف جهان است و با انجام خدمات داوطلبانه، به احیای این فرهنگ و سنت ها کمک می کند و در همه فعالیت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارزش های چهارگانه خلاقیت و نوآوری، مسوولیت پذیری، کرامت مخاطبان و توانمند سازی وجود دارد که پشتیبان این فعالیت ها در این مسیر مشارکت های مردمی و فعالیت های داوطلبانه مردم مهربان و نوعدوست کشورمان است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha