۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبر: 84772332
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵خرداد در ورامین اعلام شد

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبر: 84772332
ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵خرداد در ورامین اعلام شد

ورامین - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام راحل و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در مناطق مختلف ورامین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم دیار ۱۵ خرداد با قیام خونین خود در سال ۱۳۴۲، حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند که اگر بصیرت، شجاعت، ولایت‌پذیری و حق طلبی این مردم در آن سال قبل نبود، شاید اکنون سرنوشت انقلاب مردم، به صورت دیگر رقم می‌خورد.
وی افزود: جوانان این دیار، در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در حمایت از ولی فقیه و مرجعیت شیعه در راهی قدم گذاشتند که به خوبی از سرنوشت آن در شهید شدن در راه اسلام آگاهی داشتند ولی برای آنان فقط رضایت خداوند متعال ملاک بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و حق عظیمی که این رهبر الهی در پیروزی انقلاب و رهایی مردم از یوغ رژیم ستم‌شاهی داشتند خاطرنشان کرد: مردم ایران به پشتوانه امام راحل که با شجاعت، جسارت و حرکت در مسیر اسلام، حرکت انقلابی خود را آغاز کردند، موفق شدند تا یکی از قدرت‌های فاسد دوران را ریشه‌کن کرده و طومار استکبار را در این کشور در هم بپیچند، از این رو، گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در سی‌وسومین سالگرد ارتحال ایشان، وظیفه تک تک مردم و مسئولان است.
محمودی با اشاره به ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرستان ورامین گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های مردم شهرستان ورامین پس از شیوع ویروس کرونا، برگزاری راهپیمایی ۱۵خرداد است که این اجتماع پرشور، از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امام خمینی(ره) ورامین با سخنرانی دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۵ خرداد مردم ورامین، سرود سلام فرمانده با حضور مداح کشوری حاج ابوذر روحی و نوجوانان دهه نودی ورامین در میدان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
امام جمعه موقت ورامین گفت: برگزاری همایش امتداد مقاومت با سخنرانی سردار امام قلی معاون سپاه قدس، همایش تبیین قیام ۱۵خرداد در سالن دانشگاه آزاد اسلامی ورامین با سخنرانی آیت الله اختری عضو مجلس خبرگان رهبری، مراسم گرامیداشت ۱۵خرداد و عیادت از بیماران بیمارستان ۱۵خرداد ورامین ، افتتاح نمایشگاه آثار و اسناد ۱۵خرداد و برگزاری یادواره شهدای ۱۵خرداد در امامزاده ابراهیم(ع) روستای محمدآباد عرب‌ها خاستگاه قیام ۱۵خرداد از مهمترین برنامه‌های ورامین در سالگر قیام خونین ۱۵ خرداد است.
وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای ۱۵خرداد با محوریت شهید حسن خانی در روستای جعفرآباد اخوان، برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴ و ۱۵خرداد در مسجد حضرت خدیجه(س) ورامین با سخنرانی معاون استاندار تهران، اعزام ۲ هزار نفر از مردم ورامین به مرقد مطهر امام راحل در ۱۴خرداد، گلباران محل شهادت شهدای ۱۵خرداد در پل باقرآباد ، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد رضویه راه آهن با سخنرانی استاندار تهران و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی به عنوان دیگر برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد ورامین یاد کرد.
به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن
خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha