برنامه ریزی برای رشد اقتصادی ۷,۶ درصدی در آذربایجان غربی/حل مشکل اشتغال سرعت می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان غربی گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه استان و بسترسازی برای دستیابی به رشد اقتصادی ۷.۶ درصدی با توجه به ظرفیت‌های استان، مهمترین برنامه اقتصادی امسال استان به شمار می رود.

حسین سپهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز با ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان است و با کشور ارمنستان هم فاصله کمی دارد لذا با استفاده از این جایگاه می تواند نقش مهمی در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه ایفا کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ گمرک، هفت بازارچه مرزی و منطقه آزاد تجاری ماکو در این استان فعال هستند همچنین منابع آبی، زمین‌های حاصلخیز، تنوع در معادن، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی در صنعت گردشگری ازجمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه رشد بالای اقتصادی را فراهم کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متأسفانه طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های بالای اقتصادی استان مغفول مانده، اظهار کرد: اولویت دولت سیزدهم در سال جاری رشد اقتصادی و بهبود شاخص کلان بوده که برای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی‌های خوبی در استان انجام‌ شده است.

سپهری با اشاره به افزایش سهم بخش خصوصی و اولویت قرار دادن شرکت های دانش بنیان‏ ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها با تکیه‌ بر مشارکت بخش غیردولتی با تمرکز بر بهره‌وری، رفع موانع و ایجاد بستر مناسب برای تشویق و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر به ارزش‌افزوده واشتغال زایی مبتنی بر دانش علمی و فناوری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سند ملی آمایش سرزمین طرح‌های اقتصادی استان هدف گذاری شده و حتی تا سطح شهرستان طرح‌های پیشران مشخص شده است که این طرح‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تبصره‌های قانون بودجه ۱۴۰۱ و همچنین مصوبات استانی سفر ریاست جمهوری به عنوان منابع پشتیبان پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به رشد اقتصادی ۷,۶ درصدی در استان هدف گذاری شده، گفت: برای تحقق این رشد میزان کل سرمایه گذاری موردنیاز به تفکیک شهرستان بر اساس قابلیت‌های منطقه‌ای پیش بینی و میزان اشتعال حاصل از این سرمایه گذاری‌ها هم مشخص شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha