تعلل محیط‌ زیست در صدور مجوز تله کابین گرگان مصداق بارز کاغذبازی است

گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ملاحظات زیست محیطی و حفظ طبیعت در اجرای طرح تله کابین گرگان لحاظ شده و تعلل محیط زیست در صدور مجوز نهایی مصداق بارز کاغذبازی است.

غلامرضا منتظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه تله کابین گرگان علاوه بر مجوزهای استانی موفق به تحصیل مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی کشور هم شد اما ارجاع دوباره آن به سازمان حفاظت محیط زیست مانع عملیاتی شدن این پروژه شده است.
وی افزود: با وجود ۲ نوبت مذاکره حضوری با رییس سازمان محیط زیست کشور اما تاکنون خبری از مجوز نهایی این پروژه نشده است.
منتظری خاطرنشان کرد: گردشگری از مهمترین محورهای توسعه گرگان و استان گلستان است، نباید با کاغذبازی سخت اداری اجرای پروژه های عمرانی - گردشگری منطقه را با برچسب های  ضد محیط زیستی به تاخیر انداخت.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان در برآورد مساحت پروژه تله کابین گرگان مدت هاست که این پروژه را متوقف کرده است در حالی که مجوزهای اصلی اجرای این پروژه در سال ۹۷ نهایی شده است.
شهردار گرگان هم در خصوص آخرین وضعیت تله کابین این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر سال گذشته آیت الله رییسی رییس جمهور به گلستان به همراه نمایندگان محیط زیست از محل اجرای تله کابین بازدید و موافقت شفاهی ایشان دریافت شد.

محمدرضا سبطی تصریح کرد: برخی مستندات و موارد خواسته شده برای تکمیل پرونده به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال تا پس از رفع اندک ابهامات موجود، مجوز نهایی صادر شود اما تاکنون این رویه اجرایی نشده است.
احداث پروژه تله کابین ناهارخوران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های ترسیم شده برای این شهرستان است.

گرگان با ۳۵۰ هزار نفر دومین شهر پرجمعیت شمال کشور است که با وجود برخورداری از بسیاری از خدمات شهری و زیر ساخت های ارتباطی، با مشکلات و تنگناهای متعددی همچون کمبود فضای سبز، ترافیک شهری و حاشیه نشینی مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha