شهرداری گرگان با چالش سرقت تجهیزات و قطع درختان فضای سبز مواجه است

گرگان- ایرنا- شهردار گرگان با اشاره به افزایش سرقت ها و دستبردها به انواع اقلام زیرساختی نظیر ملحقات پل های هوایی و دیگر اقلام متعلق به شهرداری توسط معتادان متجاهر گفت که به تازگی فضای سبز گرگان هم گرفتار قطع شبانه درختان و چوب دزدی شده است.

محمدرضا سبطی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرقت شیرهای آب در سرویس های بهداشتی، قطعات جانبی پل های هوایی، اقلام برقی حوزه نورپردازی شهر از جمله چالش های فراروی شهرداری بود که قطع درختان در بوستان ها و معابر شهر و به روایت چوب دزدی هم به آن اضافه شده است.
وی اظهارداشت: برای کاهش برخی چالش های اجتماعی و یا جلوگیری از شیوع جرایم خاص، شهرداری گرگان نیازمند همراهی دستگاه های دخیل در حوزه انتظامی و دیگر  نهادهای متولی است.
سبطی خاطرنشان کرد:  مبحث دستفروشی و سد معبر به یک معضل اساسی در گرگان تبدیل شده است  اما با تمام حمایت دستگاه قضایی و حضور مجموعه انتظامی شهرداری نیازمند جدیت بیشتر این نهادهاست.
 به گفته شهردار گرگان  بسیاری از اصناف و مغازه‌داران گرگانی از حضور و فعالیت غیرمجاز دستفروشان خسارت مالی چشمگیری متحمل می‌شوند که باید هر چه سریعتر در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی به موضوع پرونده های مطروحه علیه شهرداری گرگان در محاکم قضایی اشاره و اضافه کرد : بیش از ۳۵۰ فقره پرونده کلان و مهم در ابعاد غرامتی، ملکی و پیمانکاری در مراجع قضایی در دست بررسی است.
سبطی ادامه داد : بسیاری از این پرونده ها با عدد و رقم های سنگینی همراه هستند به عنوان نمونه فقط در یکی از پرونده ها در صورت محکوم شدن در فرآیند رسیدگی ، شهرداری باید رقمی معادل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت کند.
شهردار گرگان گفت: خسارت ها، غرامت ها و ضرر و زیان‌های احتمالی شهرداری در پرونده های یادشده براحتی  از ۱۰ هزار میلیارد ریال فراتر می رود که در صورت صدور رای به سود متشاکیان شهرداری باید این رقم را پرداخت کند.
 شهردار گرگان ادامه داد: برای کاهش میزان خسارت ها و زیان های پرداختی در پرونده ها به سراغ مذاکره مستقیم با طرف های حقوقی شهرداری رفتیم و تلاش داریم تا قبل از محکومیت در دادگاه پرونده ها را به صلح برسانیم.
شهردار گرگان تصریح کرد:  املاک مستغلات و دارایی ها شهرداری به طور کامل احصا شده است اما به سبب برخی  بازخوردها  امکان بازگو کردن آن مهیا نیست اما در حال حاضر این دارایی عمومی نسبت به گذشته در سطح پایین تری قرار دارد.
شهردار گرگان بیان کرد: هزینه نگهداری و مدیریت ماهانه شهر گرگان در زمان حاضر به ۶۰۰ میلیارد ریال رسید، به زبان ساده تر  نگهداری فضای سبز ،جمع آوری زباله و پرداخت حقوق پرسنل در مجموعه شهرداری گرگان در هر سال هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار می خواهد که نسبت به دوره های گذشته چند برابر شده است.
وی افزود:  افزایش قیمت قیر و مصالح ساختمانی قیمت تمام شده پروژه ها را بسیار افزایش داده است، به عنوان مثال در سال های گذشته احداث تقاطع غیر همسطح با ۹۰ میلیارد ریال اجرایی می شد ولی اکنون به رقمی معادل هزار و ۸۰۰میلیارد اعتبار نیاز است.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهربازی گرگان گفت:  مجموعه شهربازی مدرن گرگان ۶ معارض دارد که مراحل حقوقی آن در دست اجراست و این امر  بر زمان اجرای پروژه اثر گذاشت، طولانی شدن روند اجرای پروژه و نرخ تعدیل هزینه های بسیار سنگینی را به شهرداری تحمیل می کند به همین دلیل در تلاشیم تا هرچه سریعتر پرونده معارضان مصالحه یا سیر مراحل قضایی آن به اتمام برسد.
سبطی گفت: کانتینرهای حامل مرسوله سورتمه شهربازی از چین به ایران رسیده است و در گمرک جنوب آماده ترخیص و پیگیری ها برای انتقال آن به گرگان در دست انجام است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساخت شهربازی مدرن گرگان بهمن سال ۹۸ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار در منطقه هزار پیچ آغاز شد.

بر اساس اعلام شهردار گرگان احداث این مجموعه تفریحی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد که ۲ هزار میلیارد ریال آن توسط شهرداری و بقیه با مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود.

مجموعه شهر بازی مسقف به مساحت ۶ هزار مترمربع، شهر بازی روباز به مساحت ۶۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، سایت سورتمه سواری، مجموعه های اقامتی هتل و رستوران بازارچه صنایع دستی و مراکز فرهنگی و مسجد از بخش های مختلف این مجموعه تفریحی است.

به گزارش ایرنا ، شهر  ۴۰۰ هزار نفری گرگان ۵۷  پروژه زیرساختی مهم و نیمه تمام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha