از نظارت میدانی بر اجرای مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور تا تمایل برزیل برای توسعه روابط با ایران

استان‌ها - ایرنا- خبرنگاران ایرنا امروز دهم خردادماه سوژه‌های مختلفی را در استان‌ها پیگیری کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر معاون اجرایی رییس جمهور به خراسان جنوبی، آخرین اخبار حادثه متروپل آبادان، عزیمت وزیر آموزش و پرورش به گلستان و سفر وزیر نیرو به زنجان اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  دستمایه اخبار و گزارش های خبری و تحلیلی خود قرار دادند.

طبق روال چند روز گذشته امروز نیز خبرهای از آخرین وضعیت آواربرداری و یافتن پیکر قربانیان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان همچنان در صدر مهمترین رویدادهای استان‌ها قرار دارد و تاکنون پیکر  ۳۵ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده اند پیدا شده است؛ اخبار امروز ایرنا از این حادثه را اینجا می توانید مطالعه کنید.  

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و افتتاح چند طرح به استان خراسان جنوبی سفر کرد. حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر و ستاد تنظیم بازار، بازدید از طرح‌های‌های راه‌آهن بیرجند - قائن - یونسی، تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند و بهسازی قنوات از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه سید صولت مرتضوی به این استان است.

به گفته وی نگاه آیت‌الله رئیسی‌ به مناطق کم‌برخوردار عالمانه و مدبرانه و کارشناسانه است و تلاش داریم تا استان‌های کم‌برخوردار را به شاخص‌های مطلوب برسانیم.

مرتضوی تأکید کرد: دولت با قدرت پیگیر امور مردم و تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور است و اطمینان دارم با تخصیص اعتبارات بعدی، استان خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل می‌شود.

 خبر دیگر اینکه علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سفری یک روزه برای بازدید و بهره برداری از چند طرح بخش آب و برق به استان زنجان رفت.  وزیر نیرو در آیین رونمایی از ابَرترانسفورماتور ۴۱۰MVA و افتتاح خط تولید روغن ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت شرکت ایران ترانسفو گفت: تحقق توانایی تولید روغن ترانسفورماتور و راه اندازی خط تولید آن در کشور، یک گام بلند در خودکفا شدن صنعت برق است.   این شرکت از مجموعه های باسابقه و ارزشمند و افتخاری برای صنعت برق کشور است.

وی ادامه داد: با بهره داری از خط تولید روغن ترانسفورماتور مجموعه لوازم برای تولید کامل و خودکفا در ایران ترانسفو فراهم شده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه این وزارتخانه، مشترکانی که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نخستین سفر خود به گلستان در دیدار با دانش آموزان نخبه با اشاره به ضرورت بازنگری در مهارت‌های پیش‌بینی شده معلمان گفت: فرایند مهارت‌آموزی معلمان بر اساس نیازآینده جامعه اصلاح می‌شود.  دوره های مهارت‌آموزی فعلی معلمان با نیازها و مطالبات فعلی جامعه و انتظارات از این قشر همخوانی ندارد.

وی از پروژه مرکز رفاهی فرهنگیان علی‌آبادکتول که با گذشت هفت سال از آغاز ساخت به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد رسیده است بازدید کرد.

 وزیر آموزش و پرورش در نشست با تشکل‌های دانش آموزی و فرهنگیان گلستان در گرگان با اشاره به فرسوده بودن ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور گفت: نوسازی و بازسازی این کلاس‌های درس به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.  آموزش و پرورش کشور برای تداوم روند علم آموزی مطلوب به ۱۲۰ هزار کلاس درس جدید احتیاج دارد که اگر هزینه ساخت هر کلاس درس ۱۰ میلیارد ریال برآورد شود حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

همچنین امروز حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورکه به صورت وبیناری حضور داشت گفت: امروز جهش کمی و کیفی در آموزش‌های مهارتی مهمترین راه برای برون رفت از معضل بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه مهارت مهمترین عنصر اشتغال پایدار است، تصریح کرد: جهش مهارت در ۲ بعد کمی و کیفی، نیاز امروز بازار کار و برون رفت از معضل بیکاری است؛ ۲ مقوله فرهنگ کار و مهارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مهارت و گسترش فرهنگ آن در جامعه بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با تأمین نیروی کار ماهر می توان به این مهم دست یافت.

از نظارت میدانی پیشرفت مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور تا تمایل برزیل برای توسعه روابط با ایران

 در همین حال فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از قتل مسلحانه امام جماعت روستای "گوازدر" بخش کلات شهرستان سرباز، توسط افراد مسلح ناشناس خبر داد.  مولوی "محمد کریم حملی" امام جماعت مسجد روستای گوازدر بخش کلات است که در حین بازگشت از شهرستان ایرانشهر در محور مذکور در کمین افراد مسلح ناشناس افتاده و بر اثر تیراندازی آنها مجروح  و با حضور مردم در صحنه به درمانگاه منتقل شده است.

خبر دیگر اینکه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در ادامه سفر به ایتالیا، با و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در واتیکان دیدار کردند. در این دیدار بر اهمیت تعامل و هم افزایی ادیان و همچنین محکومیت ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم جهان تاکید شد.

از گناباد هم خبر رسیده که پیکر شهید علی شبانی سرباز وظیفه کلانتری کاخک از توابع شهرستان گناباد که دو روز پیش به هنگام تعقیب خودروی حامل قاچاق سوخت به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود در این شهرستان تشییع شد. پیکر این شهید بزرگوار بعد از تشییع برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان رشتخوار انتقال یافت.

همچنین پیکر محمد فرهمند و رضا بهرامی پور دو محیط بان و همیار محیط زیست شهید استان فارس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشییع شد.

بومی‌گزینی اولویت حوزه نفت و گاز در استان هاست خبری بود که مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد. وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی با توجه به طرح هایی که در استان ها در حوزه نفت و گاز اجرا می شود از اولویت های مهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است، گفت: ۷۸ درصد نیروهای شاغل در شرکت ها و طرح های حوزه نفت و گاز ایلام نیروی بومی استان هستند.

از نظارت میدانی پیشرفت مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور تا تمایل برزیل برای توسعه روابط با ایران

لودمار گونسالس دآگیارنتو سفیر برزیل در ایران در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به مراودات اقتصادی برزیل با ایران گفت: برزیل علاوه بر بخش کشاورزی به دنبال توسعه روابط خود با ایران در حوزه های پتروشیمی، نانو تکنولوژی و صنعت است. وی افزود: بخش کشاورزی حجم بالایی از این مراودات را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: برزیل با وجود این تحریم‌ها، تمایل به گسترش روابط با ایران دارد و ایران نیز از تحریم‌ها به نفع خود و برای توسعه خودکفایی بهره‌مند شده است.

کانون های دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های زاگرس شناسایی شد،  خبری که مهرداد اکبریان معاون مدیرکل دفترحفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری آن را اعلام کرد. به گفته وی کانون ها و نقاط آلوده دچار آفت پروانه برگ‌خوار سفید در جنگل های زاگرس کشور شناسایی شده و عملیات مبارزه به این آفت در دست اقدام است. وی افزود: آفات جنگل های زاگرس به صورت مستمر پایش و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد هم اکنون با کمک بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام(ره) در حال ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان در کشور است. وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ هزار واحد با کمک بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد با همکاری کمیته امداد امام(ره) برای محرومان کشور می سازد.

وی افزود: مقرر شده از یک میلیون مسکن که سالانه بر اساس قانون جهش تولید مسکن و برنامه ها و دستورات رییس جهمور باید ایجاد شود، ۴۰۰ هزار واحد آن را بنیاد مسکن انجام دهد.

رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط‌بان و محیط یار شهید در شیراز، گفت: مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات محیط‌بانان را در دستور کار قرار دهد. به گفته وی محیط بانی شغل بسیار مقدسی است و این عزیزان مسئولیت و حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات برعهده دارند.

ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر گفت: سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی که در ماه‌های اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان) سال جاری انجام خواهد شد، فرصتی است تا روابط دو کشور تقویت و پایدار تر شود.

وی اظهار کرد: آفریقای جنوبی همواره قدردان ایران است و هیچگاه حمایت‌های این کشور فراموش نخواهد کرد و به همین دلیل است که در مجامع بین المللی همواره حامی ایران بوده است.

صادق ستاری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد، گفت: فعالیت‌های تربیت بدنی دانش آموزان با اصل دانش پایه و دانش بنیان بودن و کاملا در راستا و همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی می‌شود.

وی افزود: به هیچ وجه امکان ندارد بدون دانش و توجه به مسائل علمی و دانش بنیان در حوزه‌های همچون تعلیم و تربیت و بخش‌های مختلف متصل به آن فعالیت کرد.

در کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان بم از ناپایداری هشت درصد بناهای بم خبر داد و گفت: حدود یکهزار واحد ناپایدار در این شهرستان وجود دارد که سازه مناسبی ندارند. وی افزود: شهرداری این شهر باید صاحبان واحدهای ناپایدار را توجیه کند تا وارد فرایند نوسازی شوند و ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف روی پروانه به این افراد بدهد و دولت نیز باید این پرداخت را برای شهرداری ها جبران کند.

همچنین سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل و رفع تهدیدات انسانی علیه زیرساخت ها و جان شهروندان جامعه نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است. وی افزود: قزوین به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی و یک مرکز شریانی شمال به جنوب و شرق به غرب باید به دنبال کاهش آسیب پذیری در حوزه پدافند غیرعامل باشد.

سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی در دانشگاه یزد، گفت: موضوع پایان نامه های دانشجویی باید با آینده نگری انتخاب تا نیازهای آینده جامعه، مبتنی بر این پژوهش‌ها تأمین شود.

وی افزود: رفتن پایان نامه های دانشجویی به سمت نیازهای جامعه را باید به فال نیک بگیریم و هرچند در صنعت ارتباط با پژوهش های دانشگاهی بیشتر دیده می شود، در زمینه علوم اجتماعی هم باید به این سمت حرکت کنیم.

از نظارت میدانی پیشرفت مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور تا تمایل برزیل برای توسعه روابط با ایران

با توجه به مشاهده چندین نمونه از ابتلا به آبله میمونی در کشورهای همسایه از جمله امارات، آمادگی تشخیص آزمایشگاه‌های داخلی برای مقابله با این موضوع ضروری است.

دکتر «بهزاد خوانساری نژاد» متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام خبر کیت تشخیص آبله میمونی در اراک طراحی شد، گفت: کیت تشخیص آبله میمونی در این دانشگاه طراحی و در اندازه‌های نمونه گیری از هفته گذشته در استان مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: کیت‌ها از قبل در اراک طراحی شده و تعداد محدودی به عنوان نمونه ذخیره شده بود که اکنون پس از شیوع این بیماری در جهان و مشاهده افراد مشکوک در کشور و استان مورد استفاده قرار گرفت و از کیفیت این محصول رضایت حاصل شده است.

گزارشی با عنوان پرواز پروانه‌های مرگ بر سر بلوط های زاگرس از گروه استان ها امروز بر روی خروجی ایرنا قرار گرفت در بخشی از آن آمده است: پرواز پروانه ها بر سر جنگل های زاگرس، زوال و نیستی را بر رویشگاه بلوط‌های استان های زاگرس نشین گسترانده و کابوس مرگ سالهاست که آنها را ایستاده می خشکاند.

این روزها حال جنگل‌های زاگرس به عنوان وسیع‌ترین و اصلی‌ترین رویشگاه گونه‌های مختلف بلوط در ایران خوش نیست و در نبرد با طغیان آفت پروانه بلوط‌خوار تلاش می کند از زوال رهایی یابد.

جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس از منتهی‌الیه شمال غربی ایران در استان آذربایجان غربی آغاز شده و در منطقه غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان و جنوب غرب استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس را تحت پوشش خود درآورده است.

برخی از عناوین دیگر اخبار مهم استان ها شامل اقدام ضد ایرانی- اسلامی جشنواره کن واکنش اهالی فرهنگ خراسان رضوی را برانگیخت، مواجه ۹۰۰ روستا و ۱۰۰ شهر فارس با تنش آبی، هشدار منابع طبیعی کردستان در خصوص خطر آتش سوزی درمراتع، خراسان رضوی میزبان اردوی دانشجومعلمان زیارت‌اولی، نصب ۲۴۵ کارتخوان هوشمند در نانوایی های خراسان شمالی، جراحی نادر تعویض و ترمیم سه دریچه قلب در کاشان،  تغییر ساعت کار ادارات پایتخت درخواست شرکت توزیع برق، اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج، تولید ۸۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی تا افق ۱۴۰۴، افتتاح طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در کردستان، همایش بزرگ "امام خمینی(ره)، احیاگر وحدت اسلامی" و ارایه خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی در مناطق مرزی است.  

 از دیگر گزارش های خبرنگاران ایرنا در استان‌ها با موضوع پیگیری مسائل استانی و مصوبات رییس جمهور می توان به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای پروژه‌ای ۱۳ ساله درعسلویه،  عزم دولت برای توسعه کرمانشاه/ گازرسانی به ۳۶۴ روستا و ۲ شهر استان در دست اجرا است،  سفر هیات دولت، آغازگر تحول در بخش سلامت آذربایجان‌شرقی،  روایتی از تلاش جهادی دولت در حوزه طرح های راکد درمانی کهگیلویه و بویراحمد،  فوران چاه‌های فاضلاب خانگی بجنورد و دست خالی مسوولان برای مهار آن،  بلاتکلیفی، بلای جان بافت تاریخی شرق میدان نقش جهان اصفهان،  نظارت بر آرد و نان با نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی‌های قزوین،  قیمت پرانی‌های زیر پوستی کالا و خدمات در گیلان،  فرهنگسرایی در شیراز که متحول شد؛ از پرورش هنرمندان تا اهداف فرا اُستانی و از توزیع انواع کودهای شیمیایی تا برداشت ۱۲۰هکتاری از مزارع جو اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha