تأمین تجهیزات محیط‌بانان در دستور کار قرار گیرد

شیراز-ایرنا-معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، گفت: مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات محیط‌بانان را در دستور کار قرار دهد.

رضا انجم شعاع روز سه‌شنبه در مراسم آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط‌بان و محیط یار شهید در شیراز اظهار کرد: محیط بانی شغل بسیار مقدسی است و این عزیزان مسئولیت و حفاظت از محیط زیست کشور را با حداقل امکانات برعهده دارند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس  سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ شهید محیط‌بان را برای حفظ و صیانت از محیط زیست کشور تقدیم کرده‌ایم و نیاز است تا اصلاح قوانین و مقررات و تأمین تجهیزات و آنچه که برای محیط زیست ضرورت دارد در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنها اقدام شود و نمایندگان مجلس نسبت به پیگیری این موضوع اهتمام ورزند. 

در این مراسم انجم شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس در سازمان حفاظت محیط زیست پیام تسلیت علی سلاجقه معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت محیط بان و محیط یار استان فارس را خواند.

در بخشی از پیام علی سلاجقه آمده است :  یک بار دیگر، خون بهترین فرزندان این مرز و بوم، نهال سر سبزی و طراوت سرزمین عزیزمان را آبیاری کرد و جان هایی شریف در راه حفاظت از محیط زیست و صیانت از طبیعت ایران اسلامی به فیض رفیع شهادت نائل شدند. اینجانب شهادت محیط بان دلسوز و فداکار «محمد فرهمند» و همیار محیط بان مخلص و سخت کوش«رضا بهرامی پور» را به خانواده بزرگ محیط بانی کشور، همکاران   اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و خانواده مکرم و معزز این دو همکار بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آنان را از درگاه باری تعالی مسألت می نمایم. همچنین برای همیار محیط بان مجروح« علی اسدی» نیز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

این مراسم در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور استاندار فارس ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، معاون محیط زیست طبیعی کشور، فرمانده نیروی انتظامی استان، دادستان عمومی و مرکز انقلاب استان،رییس مجمع نمایندگان استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور، تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات با شکارچیان غیر مجاز که حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه ششم خردادماه در منطقه حفاظت شده دره باغ روی داد، یک محیط بان (محمد فرهمند) و یک همیار محیط زیست (رضا بهرامپور) به شهادت رسیدند  و یک همیار محیط زیست دیگر (علی اسدی) نیز زخمی شد.

قاتل و همدست وی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند. 

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۱ کیلومتری  شمال شرقی استان فارس واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha