۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84773481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت جو در استان سمنان آغاز شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84773481
برداشت جو در استان سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان گفت: خرید توافقی جو در شهرستان های غربی استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حسن حاجی ابراهیمی روز سه‌شنبه  به رسانه‌ها اعلام کرد: خرید توافقی جو در شهرستان های گرمسار و آرادان  آغاز شد و تا کنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن جو از کشاورزان  این شهرستان‌ها خریداری شده است.

حاجی ابراهیمی اضافه کرد: از اوایل خردادماه خرید توافقی این محصول آغاز شد و تا پایان برداشت این محصول، خرید توافقی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس قیمت روزانه بازار، محصول جو از کشاورزان خریداری و به منظور ذخیره سازی در اختیار تعاونی های دامداران استان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان سمنان مهمترین مشکل تعاونی های روستایی استان در این زمینه‌ را کمبود نقدینگی با توجه به افزایش قیمت خرید جو کرد.

کشت طلای سفید در شهرستان گرمسار آغاز شد

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گرمسار با بیان اینکه پنبه را به لحاظ ارزشی که دارد می‌توان طلای سفید نامید،  گفت: کشت پنبه در این شهرستان  آغاز شده است.

محمدعلی خالقی تصریح کرد: انواع بذر پنبه در ارقام خارجی مای، لئون و ماکسا، لیدر و ارقام داخلی خرداد، ورامین، خورشید و ساجدی به وسیله  شرکت تعاونی پنبه کاران گرمسار تامین، توزیع و کشت شده است.

وی تصریح  کرد: شبکه تعاون روستایی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی  و موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بومی سازی تولید بذر پنبه و سازگار با منطقه  است.

خالقی خاطرنشان کرد: پنبه از محصولات مهم و راهبردی این شهرستان  است که به لحاظ طول الیاف و رنگ از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون همراه با توسعه کشت پنبه، میزان بازدهی تولید را افزایش می‌دهد و این مهم باید بیش از پیش در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار زمین زراعی و باغ با حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha