۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 84774497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق امنیتی در مرزهای هند و چین

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 84774497
توافق امنیتی در مرزهای هند و چین

تهران- ایرنا- هند و چین پس از ۶ ماه گفت و گوی دیپلماتیک درباره مرزهای مورد مناقشه در خط کنترل واقعی (LAC)، به توافق اولیه دست یافتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تایمز آو ایندیا با اعلام این مطلب افزود: وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه ای از برگزاری بیست و چهارمین نشست برنامه ریزی برای مشاوره و هماهنگی در امور مرزی هند و چین (WMCC) روز گذشته خبر داد.

هیأت هندی به سرپرستی وزیر آسیای شرقی از وزارت امور خارجه و مدیر کل اداره مرزها و اقیانوس وزارت امور خارجه چین برای هدایت هیات چینی در این جلسه حاضر بودند و دو طرف وضعیت را در امتداد خط کنترل واقعی (LAC یک خط جداسازی است که قلمرو تحت کنترل هند را از قلمرو تحت کنترل چین جدا می کند) در بخش غربی مرز هند و چین بررسی کردند. 

دو طرف در مورد وضعیت فعلی در امتداد LAC تبادل نظر و توافق کردند که طبق دستور وزیران امور خارجه، هر دو طرف باید گفتگوها را از طریق مجاری دیپلماتیک و نظامی ادامه دهند تا مسائل باقی مانده در امتداد LAC را حل و فصل کنند و شرایط برای بازگشت به حالت عادی در روابط دوجانبه فراهم شود.

در این زمینه، آنها توافق کردند که دور بعدی (شانزدهمین) نشست فرماندهان ارشد را در نزدیکترین زمان ممکن، برای دستیابی به توافق کامل و برطرف شدن همه نقاط مورد اختلاف، مطابق با توافق‌ها و پروتکل‌های دوجانبه برگزار کنند.

پس از شش ماه، هند و چین روز سه‌شنبه درباره بن‌بست مرزی در شرق لدک، گفتگوهای دیپلماتیک انجام دادند و توافق کردند که گفتگوها را برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در اولین فرصت تا رسیدن به حالت عادی در روابط دوجانبه ادامه دهند.

در این بیانیه آمده است: وانگ یی وزیر امور خارجه چین در مارس ۲۰۲۲ از هند بازدید و با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور گفتگو کرد، تا این توافق زودتر به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha