میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان قشم به محل حادثه ۴ دقیقه است

قشم - ایرنا - رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام کرد: میانگین زمان رسیدن تیم های عملیاتی آتش‌نشانی شهر قشم به محل حادثه سه دقیقه و ۵۰ ثانیه تا چهار دقیقه است.

نجم الدین فریدونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت سال جاری ۱۰۵ نفر از قشموندان که درگیر و مواجه با انواع خطرات بوده اند، از سوی تیم های امداد و نجات آتش نشانی قشم از خطر رهایی پیدا کرده و نجات یافته اند.

وی ادامه داد: در ۲ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ به منظور آمادگی و هماهنگی بیشتر آتش نشانان سرزمین آب و آفتاب با سایر دستگاه های متولی در امر مدیریت بحران و سوانح در سطح شهرستان قشم ۲ مانور مشترک با همکاری فرماندهی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس ۱۱۵، اداره برق و هلال احمر ۱۱۲ برگزار شده است.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: همچنین در این مدت و همزمان با صدور پروانه ساختمانی به ۶۴ نفر سازنده، پیمانکار و کارفرما ضوابط آتش نشانی ابلاغ شده است.

میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان قشم به محل حادثه ۴ دقیقه است

فریدونی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست سال جاری از ۳۵ ساختمان با تصرف های مختلف از جمله اقامتی، تجاری، مسکونی و نظایر آن بازدید بعمل آمده و موارد حافظت از حریق در این ساختمان ها اعمال شده است.

وی افزود: در مدت یادشده در مجموع ۱۸۰ نفر از دانش آموزان مدارس، کارکنان ادارات، مراکز نظامی، بنادر و دریانوردی و حراست های مجتمع های تجاری نکات ایمنی و اصول پیشگیری و کار با خاموش کننده های دستی آتش نشانی را فرا گرفته اند.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: در ۲ ماه گذشته با تلاش آتش نشانان نگین خلیج فارس در مجموع ۲۸۱ ماموریت و عملیات امداد و نجات و دفع خطر از قشموندان توسط آتش‌ نشانان این شهرستان انجام شده که ۱۹ مورد از آن مربوط به مهار آتش سوزی اماکن (منزل، اداره، مغازه و کارگاه ها) و ۱۱ مورد دیگر مربوط به آتش سوزی پیک نیک گاز بوده است.

میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان قشم به محل حادثه ۴ دقیقه است

وی اظهار داشت: در مدت یادشده با تلاش آتش نشانان سرزمین آب و آفتاب ۸۱ مورد عملیات امداد خودرو در ساحل و ماسه‌های بادآور، ۳۹ مورد عملیات نجات افراد محبوس شده در آسانسور، منزل و خودرو و ۱۹ مورد عملیات دفع جانوران موذی و وحشی(مار، گربه، سگ و نظایر آن) در جزیره قشم انجام شده است.

فریدونی افزود: همچنین در ۲ ماه گذشته از سال جاری با تلاش شبانه روزی آتش نشانان سرزمین عجایب هفتگانه ۱۵ مورد عملیات امداد و نجات دریایی، پنج مورد عملیات نجات فنی در تصادفات جاده ای، سه مورد عملیات امداد و نجات سقوط از ارتفاع و چاه، چهار مورد عملیات مهار آتش ترانس برق و تاسیسات و ۱۸ مورد عملیات اطفا حریق زباله، ضایعات و درختان، ۵۸ حضور عملیاتی و میدانی برای پوشش ایمنی نماز جمعه و سایر مراسم های مختلف و سه مورد عملیات مهار آتش سوزی شناورهای دریایی(قایق و لنج) انجام شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha