معاون حقوقی وزیر فرهنگ: با عوامل داخلی فیلم عنکبوت مقدس برخورد می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون حقوقی، مجلس امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه باکسانیکه در داخل کشور در تهیه فیلم عنکبوت مقدس همکاری داشته اند، برخورد می شود گفت: جامعه ایرانی یک جامعه متعهد به امام رضا(ع) است و مردم ایران همواره ارادت و عشق خود را نسبت به ایشان ثابت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد هاشمی شامگاه چهارشنبه در آیین پایانی یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در بجنورد اظهار داشت: تمامی تاریخ هنر ایران اسلامی و در همه حوزه های  هنری این مرز و بوم  مملوء از اشارات رضوی است و لطف، ادب، مهر و ارادت رضوی و جان‌نثاری مردم به ساحت امام مهربانی ها در تمام آثار هنرمندان در سال های متمادی جاری و ساری بوده است. 

وی مستند رضای رضوان مجید مجیدی و تابلو نقاشی حدیث سلسله الذهب را به عنوان بخشی از آثار منتخب هنری که نشان دهنده توجه همه هنرمندان ایرانی و عرض ارادت آنها به ساحت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) همیشه در تاریخ، جاری و ساری بوده و نشأت گرفته از باورهای اعتقادی همه مردم ایران اسلامی است.

کسانی که در تهیه فیلم عنکبوت مقدس همکاری داشته اند، برخورد خواهدشد

معاون حقوقی، مجلس امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به فیلم اخیر اکران شده درجشنواره بین المللی که اهانت به ساحت مقدس امام رضا (ع) بود اشاره کرد و گفت: این فیلم بدون مجوز و پروانه ساخت و پروانه اکران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است.

هاشمی گفت: اکران این فیلم موجب ناراحتی بسیاری از مردم شد که این اعتراضات در فضای مجازی و حقیقی نمایان شد و با کسانی که در داخل کشور در تهیه و ساخت این فیلم همکاری داشته اند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: اگر کسی با بی دقتی و یا بی ادبی در نقش آفرینی اثری که توهین به امام است، حضور می یابد، حتما از جامعه هنری ایران به دور است.

وی در ادامه سخنانش گفت: این وزارتخانه وظیفه دارد تا در تمامی حوزه ها هنرمندان را مورد حمایت قرار دهد اما از آنها نیز می خواهد تا در اقدامات فرهنگی، اجتماعی و هنری خود در چارچوب حقوقی و قانونی گام بردارد.

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی  از هشتم ماه جاری  با همکاری و مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد و امشب همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) با معرفی برترین ها  در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha