کارنامه مجموعه بهداشت و درمان مهاباد در دوران کرونا موفق آمیز است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: کارنامه مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان در دوران کرونا با حمایت خیران سلامت و همکاری شهروندان موفق آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری عصر چهارشنبه در جلسه مجمع خیران سلامت شهرستان افزود: برغم اقدامات ارزشمند دولت در بخش بهداشت و درمان مهاباد، برخی از کمبودها در این حوزه وجود دارد که از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انتظار داریم نسبت به برآورد توقعات شهروندان و مجمع خیران سلامت شهرستان اقدام کند.

وی با بیان اینکه مهاباد بلوک درمانی جنوب آذربایجان غربی است، اظهار کرد: با توجه به پذیرش بیمار از سایر شهرهای اطراف و حتی استان های همجوار نیاز است دانشگاه علوم پزشکی توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد.

قادری با تاکید بر اینکه سلامت مردم جز اولویت‌های اصلی و خط قرمز ماست، گفت: تمام فعالیت ها در حوزه مدیریت شهری باید پیوست سلامتی و همچنین محیط زیست داشته باشد.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: دفع فاضلاب روستاهای بالادست مهاباد نیز یکی از معضلات و تهدید کننده آب شرب شهروندان است که برای رفع این مشکل از منابع ملی، استانی و شهرستان استفاده خواهد شد.

قادری با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به مهاباد نیز گفت: اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه های درمانی و احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در نظر گرفته شده تا در آینده نزدیک شاهد ارتقای میانگین تخت‌های بیمارستانی مهاباد باشیم.

در ادامه جلسه مطلبات مردم توسط شورای خیران سلامت شهرستان و همچنین کمبودهای موجود در بخش بهداشت و درمان بویژه بیمارستان مطرح شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha