۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84776352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: عربستان شریک ما در مقابله با چالش های ناشی از ایران است

نیویورک- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد؛ عربستان سعودی شریک حیاتی آمریکا برای مقابله با افراط‌گرایی و چالش‌های ناشی از ایران است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با نشریه فارن افرز در خصوص سفر جو بایدن به عربستان سعودی و بررسی موضوعاتی چون سابقه حقوق بشر عربستان، جنگ در یمن و احتمال پایان آن، گفت: زمانی که ما آغاز به کار کردیم، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مصمم بود که روابط با عربستان سعودی را دوباره تنظیم کند.

بلینکن ادعا کرد: ما قتل جمال خاشقچی را داشتیم؛ این مساله ای بود که ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان آن را بسیار جدی گرفتیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش، گفت: یمن یکی از مهمترین منطقه ای بود که ما می خواستیم با همکاری با عربستان جان مردم را حفظ کنیم. 

وی مدعی شد: ما با همکاری عربستان سعودی و همچنین امارات و البته  سازمان ملل متحد و برخی دیگر از کشورها شاهد پیشرفت واقعی در رسیدگی به  یکی از بدترین جنگ های جهان در دهه گذشته بودیم. دو ماه پیش به یک آتش بس دست یافتیم که در هشت سال گذشته بی سابقه بود.

بلینکن ادعا کرد: در نتیجه این آتش بس ما توانسته ایم کمک های بیشتری به مناطق مختلف یمن منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: ما دائماً با عربستان در مورد مسایل حقوق بشری گفت وگو می کنیم. عربستان سعودی یک شریک حیاتی برای ما در مقابله با افراط گرایی در منطقه و چالش های ناشی از ایران است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار امیدواری کرد؛ روند ایجاد روابط بین رژیم صهیونیستی و همسایگانش و گسترش توافق سازش در آینده نزدیک و دور ادامه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha