امام راحل با انقلاب خود عزت پایمال شده ایرانی را احیا کرد

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: معمار کبیر انقلاب با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی عزت پایمال شده ایرانی را احیا کرد.

آیت الله عسگر دیرباز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عزت مداری و حفظ عزت انسان‌ها بارزترین ویژگی شخصیتی امام راحل بود ایشان با تاسی از قرآن، آیات و روایات معتقد بود عزت فرد، امت و گروه همه باید صیانت شود و نباید هیچ ‌فرد و امتی تحقیر و ذلیل شود.

رییس دانشگاه جامع قم اظهار کرد: امام راحل از همان کودکی شاهد ظلم و ستم شد سپس در دوران جوانی به مبارزه علیه طاغوت زمان پرداخت و پس  از آن در راستای صیانت از عزت ایرانی و ‌احیای آن در برابر کاپیتولاسیون که به آمریکایی‌ها امتیاز آزادی مطلق می‌داد به پا خاست و ‌به مبارزه پرداخت.

وی ادامه داد: تبعیت از اندیشه امام راحل از ما ملتی مبارز ساخت چنانکه امروز با ابستادگی در برابر استکبار اجازه نمی‌دهیم عزت ما مورد خدشه قرار گیرد.

آیت‌الله دیرباز اضافه کرد: انقلاب امام راحل موجب ارتقای جایگاه بین المللی ایران و ایرانی شد و امروز نه تنها ملت ایران خود تصمیات کشور را می‌گیرند بلکه در سطح بین المللی نیز ایران اسلامی به کشوری تاثیر گذار و نقش آفرین تبدیل شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انقلابی را که امام راحل به پیروزی رساند امروز  مرزها را در نوردیده  و الگوی مبارزان مسلمان و غیر مسلمان شده است‌.

وی گفت: امام خمینی (ره) در عصری به مبارزه پرداخت که خفقان حاکم برجامعه و جولان قدرت‌های بزرگ فرصت نفس کشیدن به هیچ یک از کشورهای تحت سیطره خود نمی‌داد ولی معمار کبیر انقلاب با قدرت الهی خود ابهت پوشالی طاغوت را در هم شکست و حکومتی مبتنی بر عدالت را بنا نهاد.

آیت الله دیرباز ادامه داد: وصیتنامه الهی سیاسی امام راحل باید مورد مطالعه، بازخوانی و ‌تبیین قرار گیرد بدون تردید عمل به فرامین آن راه جدیدی برای تعالی جامعه می‌گشاید.

به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) در روز یکم مهرماه ۱۲۸۱ شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و جهاد و هجرت چشم به جهان گشود و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha