حیوان گزیدگی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافته است

مهاباد - ایرنا - رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۴ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قاسم امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: افزایش قابل توجه آمار حیوان گزیدگی طی ۲ سال گذشته و همچنین افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب خطری برای سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۴۹۰ مورد حیوان گزیدگی در مهاباد ثبت شده بود که برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شد.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: چناچه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.  

امینی گفت: شهروندان در مواجه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری در وقت اداری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ و در ساعات غیراداری و ایام تعطیل با همکار واحد پیشگیری از بیماری هاری مرکز بهداشت با شماره همراه ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، با هدف اجرای دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری «سگ‌های بلاصاحب» سایت ویژه نگهداری این سگ‌ها در منطقه «پیربله» از سوی شهرداری مهاباد راه‌اندازی شده است.

با آغاز بکار این سایت فعالیت گروه زنده‌گیری شامل سه اکیپ آموزش دیده و یک نفر راننده و خودروی مخصوص، آغاز و سگ‌های جمع آوری شده را به سایت مذکور منتقل می‌کنند که پس از انتقال غربالگری، واکسیناسیون و عقیم سازی آنها توسط کارشناسان انجام می‌گیرد.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهادهای مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha