فرمانده سپاه قشم: جهان راه خود را به سمت آرمان های امام (ره) تنظیم کرده است

قشم - ایرنا - فرمانده سپاه قشم گفت: جهان امروز پس از گذشت ۳۳ سال از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) راه خود را به سمت آرمان های بلند امام دلها تنظیم کرده است.

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: سالروز رحلت حضرت امام (ره) علاوه بر گرامیداشت و تجدید یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرصت بسیار مناسبی است تا فرآیند ها و میزان تحقق آرمان های بلند آن حکیم عارف که آرزوی شیفتگان مکتب روح الله و علاقمندان به انقلاب اسلامی بوده است، تبیین و به گونه ای واقع بینانه، صادقانه و منصفانه بررسی و در معرض قضاوت جهانیان قرار گیرد.

وی شکست راهبردها و سیاست های آمریکا و نظام سلطه در منطقه را از نشانه های زوال امپراطوری سلطه دانست و تصریح کرد: امسال با گذشت ۳۳ سال از ارتحال امام راحل (ره)، تداوم شکوهمند، باعظمت و پرقدرت انقلاب اسلامی و راه موسس نظام جمهوری اسلامی توسط خلف صالح ایشان، ولی فقیه زمان امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، انزوای تدریجی آمریکا و شکوفایی قطب قدرت جهان اسلام در صحنه معادلات جهانی را موجب شده است.

فرمانده سپاه قشم توضیح داد: ملت ایران با تمسک به وصایای جاودان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان نقشه راه و سند راهبردی انقلاب اسلامی، همواره خود را در مدار ولایت فقیه تعریف کرده و با اطاعت محض و پیروی همه جانبه از فرامین و رهنمودهای ایشان، برای لحظه ای وصیت امام راحل در پشتیبانی از ولایت فقیه را فراموش نکرده است.

سرهنگ پاسدار امیری‌کیا اضافه کرد: امروز به برکت هوشیاری، هوشمندی، بصیرت و ولایت مداری ملت ایران، راه امام خمینی (ره) و پی گیری آرمان ها و اهداف بلند آن امام عزیز سفر کرده همچنان سرلوحه حرکت انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز و پس از گذشت ۳۳ سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) به رهبری در سال ۱۳۶۸، سکان دار امروز کشتی انقلاب، بی تردید کشتی نجات و رستگاری جامعه بشری را از طوفان های سخت و سنگینی که توسط نظام سلطه و شیطان بزرگ در مسیر آن گسترانده است به سلامت عبور خواهد داد و دیر نخواهد بود روزی که با محو و نابودی حکام جور و دیکتاتورهای خرد و کلان، به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی جامعه جهانی ساحل عدالت را فرا روی خود ببیند و به قدرت اسلام عزیز و ارزش های قرآن شریف اقتدا کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان قشم سرزمین آب و آفتاب همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سیاه پوش و غرق اندوه و ماتم است.

حضرت امام خمینی (ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال  ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد این شهرستان به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha