۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84778019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود پنج میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت در شیروان پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شیروان گفت: از ابتدای اجرای طرح «دامدار کارت» تاکنون پنج میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که این شهرستان رتبه نخست را در اجرای این طرح دارد.

اسماعیل سیاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در ادامه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اجرایی شده و بانک ها حتی در روزهای تعطیل به دامداران خدمات و تسهیلات می دهند که دامداران توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده اند و کد دار هستند و از طریق این سازمان‌ها به بانک مربوط معرفی خواهند شد تا دامدار کارت را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه دامدار کارت به همه کسانی که دام سنتی، روستایی و عشایری دارند به خاطر هزینه‌های سرمایه در گردش و نقدینگی و تأمین خوراک و نهاده دام تعلق می‌گیرد اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌ها و جذب اعتبارات فوق، این تسهیلات را افزایش دهیم تا بخشی از هزینه‌های دامداران به خصوص عشایر و روستاییان پوشش داده شود.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شیروان گفت: برای دریافت دامدار کارت نیاز به داشتن پروانه فعالیت نبوده و دامداران تنها با داشتن هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها مشمول دریافت این کارت می‌شوند، دامداران از این کارت می‌توانند برای خرید نهاده‌های مورد نیاز خود استفاده کنند.

سیاح افزود: دامدار کارت با هدف تسهیل بخشی از مشکل کاهش و عدم نقدینگی در واحدهای تولیدی دامی و صرفا برای خرید و تأمین نهاده‌های دامی است و تولیدکنندگانی که دامدار کارت را تهیه کنند، می‌توانند متناسب با دامی که دارند به محل معرفی شده توسط جهاد کشاورزی مراجعه و نهاده مورد نیاز خود را دریافت کنند.

شهرستان شیروان بیش از ۵۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین روستایی و ۳۵۰ هزار راس دام عشایر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha