۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84778211
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری همدان راه اندازی شد

همدان-ایرنا- مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان از راه اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد با تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی در حوزه معماری و شهرسازی، مناطق چهارگانه و اداره درآمد برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، «جواد مختاری» اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات لازم در زمینه خرید، نصب، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسیستم های شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمدها در حال پیگیری است. 

به گفته وی شهرداری الکترونیک با بهره گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت سریع، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می دهد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان در خصوص پیشرفت  مالی، زمانی و فیزیکی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک گفت: از آغاز قرارداد از اواسط اسفند سال گذشته با شرکت صفارایانه، پروژه از نظر مالی ۵۰ درصد، زمانی ۴۰ درصد و فیزیکی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

مختاری با بیان اینکه، شهروندان، مدیریت شهری و سایر ادارات از این پروژه بهره مند می شوند افزود: بیش از ۷۰ جلسه رسمی و غیررسمی بین مجموعه کارشناسی حوزه شهرسازی، درآمد،فنی، GIS، مناطق چهارگانه و نماینده شرکت صفا رایانه در راستای نحوه پیاده سازی این سیستم برگزار شده است. 

وی با اشاره به مزایای پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد در حوزه های مختلف مدیریت شهری اظهار داشت: با خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، شهروندان خدمات را به صورت بر خط و سریع دریافت خواهند کرد.

این مقام حوزه فناوری اطلاعات مدیریت شهری با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق چهارگانه شهرداری همدان گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجعات مکرر شهروندان و ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان باشیم.

مختاری یکی از اهداف مهم این پروژه را ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفته برای شهروندان برشمرد و افزود: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری پرسنل، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه ها، ادارات و بانک ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در سطح جامعه می شود.

وی یکی از بهره برداران پروژه یکپارچه سازی را اداره مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری و ماده صد دانست و اظهار داشت: خودکارسازی محاسبات عوارض درآمدی، گزارشات سیستمی و تسهیل در امر تصمیم‌سازی های مدیریتی نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از چشم اندازهای مهم پروژه سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد را شهروند سپاری دانست و تصریح کرد: شهروندان بدون ایجاد ارتباط و حضور پرسنل شهرداری قادر خواهند بود با استفاده از رایانه و انواع موبایل و لپ تاپ در کوتاه‌ترین زمان و بدون محدودیت تمام خدمات اعم از ثبت درخواست  پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلام های دفترخانه و بانک‌ها و همه اطلاعات را بدون نیاز به حضور در شهرداری دریافت خواهند کرد.

مختاری به برخی مشکلات موجود در پیاده سازی این سیستم اشاره کرد و ادامه داد: عدم وجود خروجی مناسب در فرمول های محاسباتی، صنفی و درآمدی، عدم ارتباط بین کد نوسازی و لایه های نقشه و ناقص ماندن فرآوری اطلاعات نقشه  از جمله مشکلاتی است که با تلاش های مجموعه کارشناسان رفع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha