تصمیم آمریکا برای معافیت مالیاتی واردات پنل های خورشیدی از کشورهای آسیای جنوب شرقی

تهران-ایرنا - «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه اعلامیه‌ای درباره مجوز واردات پنل های خورشیدی از کشورهای آسیای جنوب شرقی منتشر می کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه، نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اعلامیه ای صادر می کند که در آن مجوز واردات پنل های خورشیدی از کشورهای تایلند، مالزی، کامبوج و ویتنام به آمریکا  بدون اعمال تعرفه های مالیاتی بر این محصول به مدت ۲۴ ماه صورت می گیرد. 

براساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می گیرد که نگرانی هایی درباره تاثیر تحقیقات طولانی مدت دفتر بازرگانی آمریکا درخصوص واردات پنل های خورشیدی از ۴ کشور آسیای جنوب شرقی برای دور زدن تعرفه های مالیاتی بر کالاهای ساخت چین وجود داشته است.

پیش تر مقام های تجاری آمریکا اعلام کرده بودند تحقیقاتی را آغاز می کنند که ممکن است به اعمال تعرفه بر صفحه های خورشیدی وارداتی از کشورهای آسیای جنوب شرقی منجر شود و در صورت اعمال چنین تعرفه هایی، این اقدام ضربه مهلکی به پروژه های انرژی پاک خواهد بود که به واردات ارزان با هدف کاهش هزینه ها وابسته هستند.

به نوشته رویترز، تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا درباره واردات از کشورهای مالزی، تایلند، ویتنام و کامبوج به نوعی پیروزی برای شرکت «آکسین سولار» قلمداد می شود. این شرکت تولید کننده صفحه (پنل) های خورشیدی مستقر در کالیفرنیا، سال جاری درخواست چنین تحقیقاتی را مطرح کرد و چنین استدلال می کند که تولید کنندگان چینی تولیدات خود را به سمت این کشورها سوق داده اند تا از پرداخت مالیات آمریکا بر کالاهای مرتبط با پنل های خورشیدی ساخت چین پرهیز کنند.

گروه های تجاری صنایع خورشیدی می گویند تحقیقات به پیشرفت آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی آسیب وارد می کند. دولت جو بایدن به دنبال قطع وابستگی به سوخت فسیلی برای تولید برق تا سال ۲۰۳۵ است؛ هدفی که می تواند استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق در این کشور را از ۳ درصد کنونی به ۴۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش انجمن برق هسته ای پاک آمریکا، واردات از این چهار کشور، حدود ۸۰ درصد از پنل های خورشیدی را که انتظار می رود امسال در آمریکا نصب شود، تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha