۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84779710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی شیروان در بخش کشاورزی است

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 84779710
بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی شیروان در بخش کشاورزی است

بجنورد-ایرنا- مدیر توزیع نیروی برق شیروان گفت: بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی روزانه این شهرستان در بخش کشاورزی است که در فصل گرما نیازمند مدیریت ویژه مصرف در این زمینه است.

میثم ربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۰ درصد مشترکان برق این شهرستان در حوزه صنعت و کشاورزی و ۶۰ درصد مشترکان خانگی شهری و روستایی هستند، همچنین از ۷۰ هزار مشترک این شرکت، ۸۰ درصد شهری و ۲۰ درصد روستایی هستند.

وی با اشاره به افزایش دمای ها طی یک هفته اخیر خاطرنشان کرد: میزان برق مصرفی شهرستان هفته گذشته ۳۲ مگاوات بود که با گرمای هوا چهار مگاوات افزایش و به ۳۶ مگاوات رسید و هنوز شرایط گرما برای روزهای پایانی هفته افزایش خواهد داشت که برای جلوگیری از هرگونه قطعی باید مدیریت مصرف صورت  گیرد.

ربانی از آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت بار همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق خبر داد و اضافه کرد: از روز گذشته ساعت ۱۲ تا ۱۷ مدیریت مصرف بخش کشاورزی را خواهیم داشت که در این ساعات برق آنان قطع و مابقی ساعات دیگر به صورت رایگان خواهد بود..

مدیر توزیع نیروی برق شیروان با بیان اینکه پیک مصرف صنعت و کشاورزی متفاوت است گفت: پیک روزانه ساعت۱۲ تا ۱۶ و پیک شبانه  ساعت ۱۷ تا ۲۲ است که توصیه می شود بانک ها روشنایی معابر راحداقل رعایت کنند، ادارت برق مصرفی را ۳۰ درصد کاهش دهند، سیستم سرمایشی(اسپیلت) بالای ۲۴ درجه سانتیگراد در نظر گیرند در غیر اینصورت برق آنان از طریق کنتورهای هوشمند به صورت خودکار قطع می شود.

ربانی افزود: شهروندان در زمان پیک کولرهای آبی را در دور کند قرار داده تا شاهد خاموشی ها برق نباشیم زیرا که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق قطع خواهد شد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۷۰ هزار مشترک برق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha