۴ تیر ۱۴۰۳، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85517810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷۳ کنتور هوشمند برای مشترکان برق شهرستان شیروان نصب شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره برق شهرستان شیروان گفت: ۸۷۳ کنتور هوشمند برای مشترکان برق اداری، صنعتی و کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی نصب شد.

مرتضی رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۳۹ مشترک اداری، ۴۶۷ کشاورزی و ۳۶۷ مشترک صنعتی در این شهرستان هوشمند هستند و چنانچه بیش از ۶۰ درصد پایه اول برنامه ریزی مصرف کنند کنتور برق آنان قطع می شود.

وی افزود: ۱۰۰ درصد مشترکان برق اداری، صنعتی و کشاورزی این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند شدند.

سرپرست اداره برق شهرستان شیروان اضافه کرد: نصب کنتور هوشمند در میزان کنترل پذیری مشترکان پرمصرف نقش به سزایی ایفا می‌کند که در بخش کشاورزی این شهرستان ۴.۵ مگاوات بار مصرفی است که مدیریت می شود.

وی ادامه داد: براساس بار پایه ۱۴۰۰ در ساعت اداری ۴۰ درصد مصرف برق باید کاهش یابد و در صورت ماندن کارمندان خارج از ساعت ادرای باید ۷۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

رحیمی ضمن تاکید بر رعایت مصرف برق توسط مشترکان خانگی گفت: مصرف برق این شهرستان در چند روز اخیر که هوا نسبت به هفته قبل خنک تر ثبت شده به ۴۱ مگاوات رسید و امید می رود با افزایش دمای هوا و رعایت مصرف صرفه جویی هیچ قطعی برق در شهرستان نداشته باشیم.

وی بیان کرد: ساعت پیک بار مصرف برق ساعت ۱۱ تا ۱۶ ظهر است و جهت صرفه جویی بهتر برق مصرفی کشاورزان هر روز در این ساعت و صنایع یک روز در هفته قطع است.

وی خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند و رؤیت پذیری مصرف برای مشترکان در تعرفه‌های کشاورزی، صنعتی و اداری از آغاز طرح در اولویت قرار گرفت و در حال اجرا است.

شهرستان شیروان ۷۲ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد، ۴۹ هزار و ۳۴۸ مشترک شهری و ۲۱ هزار و ۵۳۰ مشترک روستایی است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha