۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84780098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم چهارمحال و بختیاری از تعداد بیکاران کشور کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از کاهش سهم این استان در تعداد بیکاران کشور خبر داد و گفت: سهم استان از ۱.۹ درصد بیکاران کشور به ۱.۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، علی شهریارپور روز سه‌شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها و دغدغه‌های استان کاهش نرخ بیکاری است و این نرخ طی ۲ سال اخیر با شیب تندی در حال کاهش است.

وی ادامه داد: برهمین اساس نرخ بیکاری استان از ۱۵.۲ درصد در سال ۹۹ به ۱۲.۳ درصد در سال گذشته کاهش یافت و جایگاه استان از رتبه دوم کشوری به رتبه ششم ارتقا یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر چه در سال‌های اخیر نرخ بیکاری استان کاهش یافته است اما همچنان از متوسط کشوری بالاتر است و باید تلاش‌ها کماکان تداوم یابد تا نرخ بیکاری استان تک رقمی شود.

شهریارپور در ادامه تحقق اهداف صادراتی استان در سال گذشته را از دیگر عملکرد مطلوب استان عنوان کرد و گفت: این استان در سال گذشته بیشترین تحقق اهداف صادراتی را در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از صادرات ۹۲ میلیون دلار کالا از استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات از نظر ارزش ۷۷ درصد و از نظر وزن ۲۵۲ درصد رشد نسب به سال گذشته آن داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور یک هزار و ۷۰۰ اظهارنامه گمرکی در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته کشورهای هدف صادراتی استان به ۱۴ کشور افزایش پیدا کرد.

جذب پنج درصد از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: این اعتبارات ظرفیت مهمی در افزایش اشتغال و تولید است که در قانون بودجه جایگاه ویژه‌ای دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

تهمتن عبدالهی از تصویب ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار مصوب تاکنون پنج درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مشکلاتی فرآروی جب این اعتبارات وجود دارد که تامین وثیقه از مهمترین این مشکلات به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تسریع به فرایندهای اداری جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: طولانی شدن فرایند تکمیل فرم‌ها مانعی برای جذب له موقع اعتبارات است.

به گزارش ایرنا، در این نشست برنامه تدوین شده چهارمحال و بختیاری در خصوص ظرفیت‌های استان در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی استان تشریح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha