۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84780099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانیون در عرصه تبلیغ از بیان مسائل حساسیت‌زا بپرهیزند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیون باید برای رفع مسائل و مشکلات مردم وقت بگذارند و در عرصه تبلیغ از بیان مسائل و مطالب حساسیت‌زا پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان های تلفیقی کشور در سنندج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب وظیفه روحانیت را در سه بخش هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت رسانی و غمگساری از مردم تعبیر فرموده‌اند، لذا انتظار می رود همه روحانیون این مهم را مورد توجه قرار داده و در این راستا گام بردارند.

گردهمایی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان‌های تلفیقی کشور با حضور مدیران ۱۱ استان کشور شامل استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمان و فارس از امروز سه شنبه در استان کردستان آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان  با بیان اینکه روحانیون باید برای رفع مسائل و مشکلات مردم وقت بگذارند و با فکر و مطالعه راهکار ارائه دهند، تاکید کرد: درعرصه تبلیغ بویژه در مناطق تلفیقی کشور باید از مباحثی که ممکن است حساسیت زا باشند دوری کرده و به عقاید مردم احترام گذاشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: احترام به عقاید دیگران از اصول تبلیغ به شمار می رود و خود برتر بینی و تنفر، انسان را از اهداف تبلیغ دور می کند، ضمن اینکه فرصت های کاری ما خیلی طولانی نیست یک بازه زمانی است که باید از آن در راستای اهداف سازمانی بهره برد.

 وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه از انفعال و غرور دوری کنید، اظهار داشت: مسوولانی که در جایگاهی مسوولیتی را بر عهده می گیرند باید با تمام توان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات جامعه را اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه باید به اعداد و ارقام توجه کرده و از مبالغه گویی بپرهیزیم، گفت: بخشی از کارها نیازمند ارائه آمار و ارقام است و بی توجهی به این مساله و ارائه آمارهای اشتباه از برخی حوزه‌ها، افکار عمومی را نگران می کند.

وی تاکید کرد: توجه به معنویت، اخلاص، خودسازی و تهذیب باید مورد توجه کارگزاران و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی در استان های مختلف کشور قرار گیرد.

اسلام ناب باید به دقیق ترین شکل عرضه شود

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: برای اجرا و ارائه برنامه‌های تبلیغی نیازمند همگرایی و هم‌افزایی هستیم و اسلام ناب و اصل وحدت باید به دقیق‌ترین شکل ممکن عرضه شود.

حجت الاسلام محمد تقی سیفایی افزود: هدف از برگزاری گردهمایی مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی این است که سازمان تبلیغات به معنای واقعی اسلامی باشد و تحقق این امر نیازمند همفکری و هم‌گرایی برای برنامه‌های تبلیغی است.

وی گفت: برگزاری این نشست در استان کردستان به منظور شناخت بهتر از زیست بوم منطقه و کمک در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های تبلیغی در این استان است.

افتتاحیه گردهمایی مدیران کل مناطق تلفیقی کشور، دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان، دیدار با امام جماعت مسجد قبا و بازدید از این مسجد، بازدید از یادمان دفاع مقدس و روایتگری مجاهدت‌های پیشمرگان مسلمان کرد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، برگزاری چند دوره آموزشی در خصوص آشنایی با جریان‌های اسلامی در کردستان، آشنایی با جریان‌های ناسیونالیسم کرد و آشنایی با جریان‌های تصوف کردستان از جمله برنامه‌های روز اول سفر مدیران تلفیقی به کردستان است.

دیدار با شیخ سعید حسینی، دیدار با ماموستا ابوالمحمدی و دیدار با حجت‌الاسلام فلسفی از روحانیون سقز از جمله برنامه‌های روز دوم سفر مدیران یاد شده به کردستان است.

مدیران استانهای تلفیقی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سومین روز سفر به کردستان در شهرستان مریوان حضور خواهند یافت و با ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و جمعی دیگر از روحانیون این شهرستان دیدار خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha