۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84803735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور رییس جمهور: روحانیون ماهیت حقوق بشر آمریکایی را افشا کنند

سنندج- ایرنا- مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی گفت: روحانیون در قالب جهاد تبیین مدنظر رهبر نعظم انقلاب، نسبت به افشای ماهیت ضد بشری حقوق بشر آمریکایی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز دوشنبه در نشست ائمه جمعه کردستان با موضوع بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: تنها با ادای حق است که عدالت برقرار می شود و این حق مختص مسلمانان و یا حتی فقط انسانها نیست بلکه همه آفریده های خدا حقوقی دارند.

وی با بیان اینکه برقراری عدالت تنها مساله‌ای است که حکومتها از آدم(ع) تا پیامبر خاتم (ص) برای آن تشکیل شده‌اند اضافه کرد: عدل از مسائل محبوب الهی است که به آن امر کرده و همه باید برای ایجاد قسط و عدالت کمک کنیم.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی یکی از راههای برقرار عدالت را کمک به افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی دانست که مغایر با همه اصول عدال و عدالت است و گفت: در این راه وظیفه علما و روحانیون روشنگری و شفافیت است تا با آن شبهه ها را از بین ببرند.

ماموستا کریمی با بیان اینکه باید گوهر و عصاره دین تبلیغ شود که محور آن قرآن کریم است، اضافه کرد: در پناه قرآن است که حقوق همه انسانها قابل تبیین خواهد بود و تبیین مسائل اقوام، مذاهب اسلامی و اقلیتهای دینی از جمله این حقوق است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ امتیاز و خط‌کشی بین اقوام در قرآن کریم وجود ندارد، افزود: ایران اسلامی رنگین کمان اقوام است که همه آنها در کنار هم به زیبایی خیره کننده و قدرت نورافشانی دست پیدا می کنند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی گفت: همه اقوام در پیروزی انقلاب سهیم بوده اند و حالا هم باید در به سرانجام رساندن نیکوی آن همه شریک باشند و هیچ قومی طرد نشده و یا به حاشیه نرود چرا که تنها مبنای فضلیت انسانها بر یکدیگر تقواست.

ماموستا کریمی یادآور شد: اختلاف و تنوع سلیقه تا زمانی خوب است که منجر به نزاع نشود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی شیعه و سنی برابر است و هرکس خلاف آن را تبلیغ کند از دشمنان انقلاب و اسلام است، گفت: شیعه و سنی یک لفظ واحد هستند که این استراتژی نظام است و نه تاکتیک.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی تاکید کرد: این راهبرد باید برای همه اقوام، مذاهب و جنسیتها با برنامه ریزی خوب در کشور عملیاتی شود تا از این فرصت بشود به خوبی استفاده کرد.

ماموستا کریمی در ادامه از تلاش برای ارائه طرحی با مشارکت فراکسون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با عنوان معیشت روحانیون اهل سنت خبرداد و گفت: سعی بر این است تا نشستی با همین محور برگزار و این طرح بصورت قانونمند به مجلس شورای اسلامی ارائه و مصوب شود.

وی تامین زمین برای مسکن علمای کردستان و انتخاب روحانیون به عنوان مشاور در ادارات را از دیگر طرحهای در دست بررسی اعلام کرد.

در این نشست با قدردانی از خدمات ماموستا عبدالسلام کریمی، ایوب احمدپور به عنوان سرپرست مرکز تخصصی امام شافعی (ره) سنندج معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha