چراغ ۷ واحد تولیدی فارس روشن شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 84780681
چراغ ۷ واحد تولیدی فارس روشن شد

شیراز-ایرنا- مشکلات ۷ واحد تولیدی که اغلب در زمینه معوقات بانکی و یا تامین تسهیلات مورد نیاز بود در چهار صد و چهل و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست استاندار رفع و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایرنا،چهارصد و چهل و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته  اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی امروز سه شنبه به ریاست استاندار فارس با هدف حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار و مشکلات ۷ واحد تولیدی و صنعتی ازجمله تعیین تکلیف تسهیلات دریافتی ، تعیین تکلیف بدهی بانکی و درخواست تسهیلات و استمهال بدهی بانکی ، تعیین تکلیف مابه تفاوت نرخ ارز  و…. در این جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر، راهکارهایی در قالب مصوبات این کارگروه، ارائه شد.

استاندار فارس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان گفت: حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد این استان از مهمترین اولویت های دولت است.

محمدهادی ایمانیه افزود: حمایت و بسترسازی مناسب در جذب سرمایه‌گذار براساس ظرفیتهای منطقه ای و بومی تولید ثروت و تکمیل زنجیره تولید را به همراه دارد.

چراغ ۷ واحد تولیدی فارس روشن شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: رفع موانع و مشکلات ۷ واحد تولیدی این استان ازجمله شرکت صنعتی سانتیگراد با زمینه فعالیت دستگاه تهویه مطبوع صنعتی و سازه های فلزی ، شرکت شیمیایی مشکفام فارس ، تولید کننده کود شیمیایی ، شرکت بالان صنعت، تولید کننده انواع بالابر ، واحد صنعتی تولید و توزیع لبنی اینان فیروز آباد تولیدکننده فرآورده‌های لبنی ، تعاونی کشاورزی مهر ۳ مرودشت که در زمینه باغداری فعال است و یک شرکت هواپیمایی و یک واحد گلخانه‌ای در دستور کار این جلسه قرار داشت .

حمیدرضا ایزدی افزود: رفع مشکلات این واحدها در چارچوب مقررات و ظرفیت‌های قانونی به تصویب اعضاء این کارگروه رسید.

 ایزدی با بیان اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و کارخانجات نقش اصلی را در توسعه فعالیتهای اقتصادی دارند، افزود: حمایت و بسترسازی مناسب در جذب سرمایه‌گذار براساس ظرفیتهای منطقه ای و بومی، افزایش میزان سرمایه گذاری‌های لازم در صنایع با تولیدات کمی و کیفی و بسته بندی‌های به روز و صادرات محور، موجب بهبود روند اشتغال پایدار، تولید ثروت، ارزش افزوده و همچنین تکمیل زنجیره تولید می شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدکننده، همکاری و هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، اتخاذ نگاه و هدف مشترک برای توسعه تولید و فعال سازی ظرفیتها و  تسریع در امور مربوط به واحدهای تولیدی و تجاری از جمله اهداف مورد توجه در برگزاری کارگروها،  جلسات، کمیسیون ها و کمیته های اقتصادی در استان است.

ایزدی  با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع دانش‌بنیان، از اهمیت بسزایی دراهداف اصلی توسعه تولید و اشتغال برخوردار است اضافه کرد: این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ، استفاده از فناوری های نوین مدیریتی و تربیت نیروی انسانی متخصص ، نقش اساسی در برنامه‏ های آینده و توسعه صنعتی و اقتصادی استان و کشور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha