۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 84781489
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فریاد اعتراض آمریکاییان به خشونت‌های مرگبار؛ گوش شنوایی نیست

تهران–ایرنا–ادامه روند صعودی تیراندازی های مرگبار در آمریکا، باعث تشدید نگرانی های مردم از تبعات حمل آزادانه سلاح در این کشور شده و با وجود درخواست گسترده اقشار مختلف مردم از مسئولان، قانونگذاران و دولتمردان برای محدود کردن حمل سلاح، اما گویا گوش شنوایی برای شنیدن فریاد اعتراض آمریکاییان نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با توجه به  معضل شدت گرفتن تیراندازی های مرگبار بخصوص در سال جاری میلادی ، گزارش داد:  قانون‌گذاران، قربانیان تیراندازی و مدافعان قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه  در واشنگتن  خواستار تصویب قانونی برای کاهش تیراندازی‌هایی که منجر به کشتار جمعی می گردد، هستند؛ موضوعی که کنگره آمریکا برای مقابله با آن  سال‌هااست که  با مشکل مواجه است.

رویترز درادامه گزارش داد: اکنون دموکرات‌ها در مجلس سنا می گویند در این زمینه با  جمهوری‌خواهان (که تحت نفوذ و اکثر آنها طرفدار قانون حمل سلاح گرم در آمریکا هستند)  بهبودی حاصل  شده،  درهمین حال  کاخ سفید  نیز می گوید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صرفاً خواهان تصویب نوعی قانون در زمینه حمل سلاح است، حتی اگر توافقی در مورد درخواست وی بر اعمال  ممنوعیت تفنگ های تهاجمی حاصل نشود؛ چراکه کنگره آمریکا  بیش از یک دهه است که با پیش کشیدن قانون فدرال درمورد حمل سلاح ، نسبت به این موضوع از خود انفعال نشان می دهد.

قربانیان کشتار سلاح در آمریکا خواهان برکناری  سناتورهای منفعل هستند

رویترز درادامه موج نگرانی از شدت یافتن تیراندازی های در آمریکا نوشت: قربانیان کشتار با سلاح گرم در آمریکا خطاب به سناتورهای مجلس سنا می گویند اگر قادر به انجام کاری برای مقابله با این مساله نیستند، باید از مسند خود کنار بروید.

رویترز نوشت: هفته گذشته جو بایدن در نطق خود درباره تیراندازی های خشونت بار در آمریکا گفته بود؛ «دیگر کافی است»، وی از کنگره خواستار ممنوعیت فروش سلاح های تهاجمی شد، اما سنای آمریکا چندان موافق با چنین اقدامی نیست، هرچند دراین مورد اختلافاتی بین دموکرات ها و جمهوریخواهان وجود دارد.

فریاد اعتراض آمریکاییان به خشونت‌های مرگبار؛ گوش شنوایی نیست

رویترز در ادامه این گزارش می نویسد: سناتورهای آمریکا بدنبال اقداماتی نرم  در برخورد با کاربرد سلاح گرم در جامعه آمریکا هستند. آنها درصدد بررسی مواردی ساده همچون تشویق ایالت ها به تصویب قوانین "پرچم قرمز" برای افرادی که خطری برای امنیت عمومی یا خودشان تلقی می شوند و یا  ارتقا امنیت مدارس (با استفاده از سلاح گرم برای معلمان و محافظان مدارس)  و همچنین  تقویت خدمات بهداشت روان هستند.

گزارش رویترز حکایت از آن دارد که فریادرسی برای مردم آمریکا و قربانیان ناشی از سلاح گرم در این کشور با توجه به موضع قوی لابی حامیان سلاح در آمریکا و نفوذ بر روی حزب جمهوریخواه، وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، نوجوان سفید پوست ۱۸ ساله به نام "سالوادور  راموس" روز سه شنبه ۲۴ ماه مه (سوم خرداد ) در مدرسه ابتدایی "راب"  در «یووالدی» (Uvalde) ایالت تگزاس دست به کشتار ۱۹ دانش آموز دبستانی و دو معلم آنها زد. او پیش از این قتل عام، مادر بزرگش را به قتل رسانده بود.

هر روز که از قتل عام ۱۹ کودک دبستانی و دو معلم شان در تگزاس آمریکا می گذرد، ابعاد اهمال و اشتباه پلیس آمریکا در این فاجعه، بیشتر نمایان می شود.

نفوذ «انجمن ملی سلاح»  NRA آمریکا بر فضای سیاسی آمریکا

تارنمای خبری آمریکایی هیل (TheHill) ۹ خردادماه ۱۴۰۱ درباره عجز سیاستمداران حاضر در کنگره آمریکا در اعمال محدودیت های قانون حمل سلاح در آمریکا نوشت: انجمن ملی سلاح (NRA) از لابی قدرتمندی در آمریکا برخوردار است بطوریکه چندین دهه مانع اعمال هرگونه محدودیت مهم قانونی بر خرید و حمل سلاح در آمریکا بوده، بطوری که  چند روز پس از واقعه تیراندازی در مدرسه ای در ایالت تگزاس که ۱۹ دانش آموز و دو معلم در آن کشته شدند، رئیس این گروه جمعه گذشته (۶ خرداد ماه ۱۴۰۱) به صراحت گفت؛ مالیکت سلاح «حق بنیادین بشر است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha