کارگروه همکاری نمایندگان قوای قضاییه و مقننه در استان هرمزگان تشکیل شد 

بندرعباس- ایرنا- نشست مشترک کارگروه همکاری نمایندگان قوای قضاییه و مقننه عصر پنجشنبه با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و اعضای شورای قضایی استان با رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. 

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، رییس کل دادگستری هرمزگان روز پنجشنبه در جریان نشست مشترک گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، دیدگاه رییس دستگاه قضا مبتنی بر تعامل با قوا و همکاری و هم افزایی برای گره گشایی از کار مردم است.

وی این نشست مشترک را مقدمه‌ای برای هم اندیشی، همکاری، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر بین نمایندگان قوای مقننه و قضاییه در استان هرمزگان برشمرد. 

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی قوا موضوعی بوده که در فرمایش رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه همواره مورد تاکید قرار گرفته است و این هم‌اندیشی و همکاری می تواند در جهت رفع مشکلات و ایجاد گشایش در امور بسیار نقش آفرین باشد.

وی از تشکیل کارگروه استانی همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: این کارگروه استانی متشکل از رییس کل دادگستری استان با عضویت رییس مجمع نمایندگان، دادستان و یکی از معاونان دادگستری است تا مسوولان قضایی و اجرایی استان و یا شهرستان هایی است که حسب مورد و در صورت نیاز به تشخیص کارگروه استانی برای شرکت در نشست های این کارگروه دعوت می شوند.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: کارگروه استانی همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی علاوه بر اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی کارگروه مرکزی، نحوه تعامل و همکاری نمایندگان مجلس و مسوولان قضایی استان و همچنین موضوع های مهم استان یا شهرستان ها از جمله حقوق عامه، رفع موانع تولید و حمایت از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پرونده های شاکی زیاد دارند و همچنین توسعه صلح و سازش را مورد بررسی قرار می دهند.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با استقبال از تشکیل کارگروه استانی همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در این استان گفت: رییس قوه قضاییه جزو روسایی هستند که از بیشترین شناخت و بیشترین سابقه حضور در دستگاه قضایی به صورت توامان برخوردار می باشند و امروز ارزیابی ها اینست که ایشان در مسیر تحول دستگاه قضایی بسیار موفق عمل نموده اند.

حسین رییسی، از اقدام های مردمی و امیدآفرین دادگستری هرمزگان در رفع مشکلات دیرینه مناطق مختلف استان با اقدام به موقع قضایی نیز قدردانی کرد و افزود: هر زمان، موضوعی را با رییس کل دادگستری هرمزگان مطرح شده، بیشترین کمک را از جانب دستگاه قضایی شاهد بوده ایم.

رییسی تاکیدکرد: بی شک همدلی میان قوا برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و اقدام به موقع هر کدام از آنان در این عرصه، سبب رشد و تعالی میهن اسلامی‌مان خواهد شد و توسعه توام با عدالت و پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین رصد مستمر مشکلات مردم در دستگاه قضایی، کاهش اطاله دادرسی، سرکشی مستمر به مسائل و مشکلات مردم و پیگیری ویژه حقوق عامه از سوی دادگستری را سبب امید آفرینی در سطح استان برشمرد و از تلاش مجموعه مسوولان و کارکنان دادگستری هرمزگان استان قدردانی کرد.

در این نشست، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مظفر حمزه ئی معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان، حجت الاسلام والمسلمین مختار صادقی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، سید جواد میرهادی مدیرکل پزشکی قانونی استان و دیگر اعضای شورای قضایی استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرهای خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha