۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84783886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ طرح کشاورزی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84783886
۲۹ طرح کشاورزی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

همدان-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۲۹ طرح کشاورزی در این استان همزمان با هفته جهاد کشاورزی (۲۷ خرداد تا دوم تیرماه) به بهره‌برداری می‌رسد.

«غلامرضا تقوی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح های کشاورزی استان همدان زمینه اشتغال برای ۱۷۲ نفر ایجاد می‌شود.

تقوی با بیان اینکه همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، افزود: این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

تقوی خاطرنشان کرد: همچنین بخش کشاورزی همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است، یادآور شد: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید کرد و گفت: همدان دارای تولید سالانه حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha