۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84784142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وخامت اقتصادی آمریکا موجب نگرانی سرمایه گذاران

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84784142
وخامت اقتصادی آمریکا موجب نگرانی سرمایه گذاران

تهران- ایرنا – وخامت اقتصادی آمریکا با توجه به افزایش تورم، کاهش پی درپی شاخص سهام در بازارهای بورس نیویورک و نگرانی از مداخله بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره در آمریکا، همگی موجی از نگرانی برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در آمریکا را موجب شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: هم اکنون شرایط سهام در بازار بورس نیویورک با توجه به تورم موجود در وضعیت «قرمز» قرار داشته و میانگین شاخص بورس اقتصادی داوجونز (The Dow) نیویورک طی چهار دهه گذشته با کاهش بی سابقه ۸۸۰ واحد،  در روز ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ به کارخود پایان داد.

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه این گزارش نوشت: شاخص بورس داوجونز دریازده هفته گذشته، دهمین هفته  (متوالی) کاهش و شاخص «استاندار اند پور ۵۰۰ » (S&P۵۰۰)  و شاخص «نزدک» (Nasdaq) نیویورک نیز در ۱۰ هفته گذشته نهمین هفته کاهش را تجربه کردند.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: درهمین حال شاخص نرخ مصرف در ماه مه در آمریکا به ۸.۶ درصد رسید که از سال ۱۹۸۱ بدین سو بی سابقه بود. این درحالی بود که کارشناسان اقتصادی این میزان تورم در شاخص نرخ مصرف را پیشتر ۸.۳ درصد پیش بینی کرده بودند.

نگرانی سرمایه گذاری در آمریکا

سی ان ان در ادامه گزارش داد: این آمار و ارقام در مورد اقتصاد آمریکا هم اکنون سرمایه گذاران را نگران رکود اقتصادی احتمالی در آمریکا وا داشته است. حال سرمایه گذاران بیم آن دارند که  که بانک مرکزی آمریکا با تصدیق تورم موجود در اقتصاد، اقدام به افزایش نرخ بهره کند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت:  انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نیم درصد نرخ بهره (بانکی) را افزایش دهد اما با توجه به وضعیت کنونی این افزایش نرخ بهره می تواند بیشتر از این میزان باشد.

درهمین حال «ریک ریدر» مدیر دفتر سرمایه گذاری «گلوبال فیکسد اینکام» (Global Fixed Income) دراین زمینه به سی ان ان گفت: خطر عمده کاهش رشد اقتصادی در آمریکا در واقع ادامه افزایش شدید انرژی و بهای مواد غذایی است که درنهایت می تواند اقتصاد را در مسیر سیاست های اشتباه و مخرب قرار دهد.

افزایش نرخ ناگهانی بهره لطمه به اقتصاد

سی ان ان درادامه این گزارش افزود: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نگران عملکرد بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم بوده و بیم آن دارند که افزایش ناگهانی در نرخ بهره باعث  آسیب رساندن به اقتصاد شود.

وقوع رکود اقتصادی در آمریکا

بنابراین گزارش «سانگ ون ساهن» (Sung Wong Sohn) استاد اقتصاد در دانشگاه «لویلا مریماونت» (Loyola Marymount University) دراین باره به سی ان ان گفت: احتمال وقوع رکود اقتصادی در سال آینده در آمریکا رو به فزونی است، چراکه تورم موجود تمام قدرت مصرف کنندگان آمریکایی را تحلیل می برد.۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha