۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84834963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بدبینی آمریکایی‌ها به اقتصاد کشورشان

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84834963
افزایش بدبینی آمریکایی‌ها به اقتصاد کشورشان

تهران- ایرنا- برآوردهای یک سازمان تحقیقات تجاری در میانه مشکلات اقتصادی و تورم نسبتا بی سابقه در ایالات متحده نشان می‌دهد که بدبینی آمریکایی‌ها به اقتصاد این کشور در ماه گذشته همچنان در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، داده‌های این سازمان با نام «هیات کنفرانس» نشان از کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه گذشته داشته است. بر این اساس، شاخص نامبرده از ۹۸.۴ در ماه ژوئن به ۹۵.۷ کاهش یافت.

این خوانش شاخص پایین ترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۱ است زمانیکه میزان اعتماد مصرف کننده ۹۵.۲ بود.

این سومین ماه متوالی است که شاخص مزبور بر اثر نگرانی مصرف کنندگان از وضعیت فعلی کسب و کار در آمریکا، کاهش پیدا می‌کند. بر اساس این گزارش، شاخصی که ارزیابی‌های شرایط فعلی کسب و کار و نیروی کار را دنبال می‌کند، از ۱۴۷.۲ به ۱۴۱.۳ تنزل پیدا کرد.

لین فرانکو مدیر شاخص‌های اقتصادی سازمان هیات کنفرانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشانه کند شدن رشد در سه ماه سوم سال است. 

او خاطرنشان کرد: انتظارات مصرف‌کنندگان برای شش ماه آینده به نسبت ثابت بود، اما در سطحی باقی می‌ماند که خطرات رکود همچنان ادامه دارد و تورم همچنان سنگین است.

فرانکو گفت: از آنجایی که بانک مرکزی نرخ های بهره را برای مهار تورم افزایش می‌دهد، قصد خرید خودرو، خانه و کالاهای اصلی در ژوئیه بیشتر کاهش یافت. با نگاهی به آینده، تورم و افزایش بیشتر نرخ‌ها شاید در شش ماه آینده به ضرر هزینه‌های مصرف‌کننده و رشد اقتصادی ادامه پیدا کند.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در پایان جلسه سیاست گذاری خود، نرخ پایه خود را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

حدود ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان به یک نظر سنجی گفتند که فکر می کنند بیش از ۵۰ درصد احتمال دارد که ایالات متحده در ۱۲ ماه آینده رکود اقتصادی را تجربه کند، در حالی که ۱۳ درصد گفتند که در ماه آوریل آینده (۹ ماه دیگر) این اتفاق می‌افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha