بیش از ۶۰ برنامه در راستای عدالت فرهنگی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال و مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از ۶۰ برنامه در راستای اجرای عدالت فرهنگی در شهرهای این استان برگزار می‌شود.

پیروز قادری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها با موضوعات فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای در تمامی شهرهای استان همانند پلدشت، میاندواب، ماکو، پیرانشهر برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌ها در شهرستان‌ها، استعداد و بافت آن شهر در زمینه فرهنگی و هنری مورد نظر و توجه قرار می‌گیرد به عنوان مثال سردشت در زمینه موسیقی «بیت وحیران» ظرفیت دارد و برگزاری برنامه فرهنگی با محوریت موسیقی در این شهرستان مد نظر است.

به گفته وی، چایپاره به دلیل داشتن شعرای متعدد در زمینه شعر بویژه شعر رضوی محل برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت شعر است و مناطق دارای ظرفیت تئاتر و هنرهای نمایشی هم میزبان چنین برنامه‌هایی خواهند بود.

قادری اظهار کرد: همچنین در روستاهای استان نیز برنامه‌های فرهنگی اجرا خواهد شد و ابتدا فرمانداران، دهیاران و بخشداران اقدام به تشکیل گروه فرهنگی کرده و سپس برنامه‌های مورد نظر اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، عدالت فرهنگی به معنای ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی است و در این مسیر هم شرایط ناشی از کرونا و هم‌ موضوع اقتصاد و موضوعات اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

براساس این گزارش در راستای اجرای عدالت فرهنگی طرح آموزش رایگان هنر در سراسر کشور اجرا شده و می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha