عدالت فرهنگی شهید رییسی، کام مردم مناطق محروم آذربایجان‌غربی را شیرین کرد

ارومیه - ایرنا- پژوهشگر فرهنگی ارومیه ای گفت: عدالت فرهنگی که در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی اجرایی شد، کام مردم مناطق محروم آذربایجان غربی را شیرین کرده است.

محمدعلی رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای عدالت فرهنگی یکی از سیاست های شاخص دولت آیت الله رییسی بود که اجرا شده و تداوم دارد و دراین میان آذربایجان غربی از این نعمت بی نصیب نمانده است.

وی ادامه داد: مناطق محروم این استان مرزی درطول سال میزبان برنامه ها و خدمات مختلف فرهنگی بوده اند که از آن جمله می توان به حضور کاروان های متعدد توزیع کتاب، برگزاری کلاس های آموزش رایگان هنرهای مختلف از جمله تجسمی، برگزاری جشنواره هایی برای شناسایی استعدادهای جوانان به منظور فعالیت در عرصه تئاتر و سینما اشاره کرد که نتایج مثبتی برای مردم مناطق محروم به دنبال دارد.

این پژوهشگر افزود: سیاست عدالت فرهنگی تنها به برگزاری کلاس های متعدد و حضور کاروان های توزیع کتاب خلاصه نمی شود بلکه برنامه های فاخری از مرکز استان به سمت شهرستان های دیگر که از امکانات اندکی برخوردار هستند، روانه شده و موجب شور و نشاط آنها شده است.

رضایی برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در طی ۲ سال اخیر در شهرستان ها را از جمله گامهای بلند در راستای عدالت فرهنگی برشمرد وگفت: در ۲ سال اخیر، مردم مناطق دور دست استان میزبان این رویداد بین المللی شده و از نزدیک و با کمترین هزینه در آن حضور یافته و حتی صاحب مقام های برتر هم می شوند.

وی بیان کرد: در دستور کار قرار گرفتن احیا و یا احداث پردیس سینمایی برخی شهرستان ها و همچنین احداث مراکز فرهنگی در مناطق محروم استان شوق و شادی را برآنان هدیه کرده و آنها فهمیده اند آینده خوبی در انتظارشان است.

وی ادامه داد: سیر صعودی این سیاست، بدون تردید غبار تبعیض را از چهره استان و کشور می زداید و مسیری نو در برابر استان ترسیم می کند.

رضایی اظهار کرد: پیش از این همواره شاهد بودیم جوانان و هنرمندان شهرستانی دسترسی به جشنواره ها، برنامه ها و دیگر امکانات را نداشتند اما امروز جوانی که در دور افتاده ترین شهر و روستاست، می تواند به کتاب مورد علاقه خود دست یابد، درزمینه هنر آموزش رایگان ببیندو فیلم سازی و تهیه کنندگی یاد بگیرد.

این پژوهشگر ادامه داد: درسایه اجرای عدالت فرهنگی و برگزاری کلاس های متعدد استعدادهای فاخری در زمینه تئاتر و سینما، شعر و سایر حوزه ها شکوفا شده است.

وی اظهار کرد: محرومیت زدایی سرفصل سیاست عدالت فرهنگی است و این سیاست همچنان به راه خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، مهمترین اتفاق در دولت آیت الله رییسی در عرصه هنر و رسانه برقراری عدالت فرهنگی و بردن آموزش های رایگان به مناطق محروم و ضعیف بود که نتایج موثری به همراه داشت طرحی که بهمن ۱۴۰۰ به منظور تحقق عدالت فرهنگی و ایجاد تسهیلات برای جامعه و دسترسی همگان به امکانات فرهنگی در ۹ استان مرزی کشور رسما آغاز شد و در سال ۱۴۰۱ به تمامی استانهای کشور تسری یافت؛ این طرح به عنوان یکی از کلان برنامه های دولت مردمی برای تحقق عدالت فرهنگی در کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha