۳۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان رازوجرگلان پیشنهاد شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت تنها بیمارستان این شهرستان مرزی پیشنهاد شده است که در صورت تحقق آن بخش عمده ای از مشکلات درمانی این خطه برطرف می شود.

مصطفی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی است که از دو سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد و هم اینک تنها آزمایشات خاک محل احداث آن انجام شده است.

وی افزود: در ابتدا پیمانکار ساخت این پروژه درمانی قرارگاه خاتم الانبیا بود ولی بعد از آن مسوولیت ساخت آن به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار شد.

حسن زاده با اشاره به ساخت بیمارستان صحرایی شهدای ارتش در رازوجرگلان، گفت: ساخت بیمارستان صحرایی ۶۵ تختخوابی شهدای ارتش در این شهرستان مرزی پیرو توافقات استاندار وقت خراسان شمالی با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد که با وجود تکمیل شدن همچنان خبری از بهره برداری آن نیست.

وی افزود: بهره برداری از این مرکز درمانی نیز نیازمند تامین نیروی درمانی از سوی علوم پزشکی استان است که تاکنون این امر محقق نشده است.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.  

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha