۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85018181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان چشم انتظاری برای ساخت تنها بیمارستان رازوجرگلان خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرستان مرزی و ترکمن نشین رازوجرگلان از مطالبات چندین ساله شهروندان مرزنشین است که با نگاه عدالت محور دولت در جذب اعتبار این روزها وارد فاز اجرایی شده است.

گرچه خراسان شمالی دارای ۹ بیمارستان و یکهزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است اما هنوز شهرستانی در این استان وجود دارد که از نعمت خدمات درمانی محروم و اهالی آن برای دریافت ساده ترین خدمات درمانی مسیر ۱۲۰ کیلومتری تا مرکز استان را طی می کنند.

سال ۹۹ بود که کلنگ احداث نخستین بیمارستان در شهرستان مرزی راز و جرگلان بر زمین زده و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نیز مجری این طرح شد ولی بعد از گذشت حدود ۲ سال پیشرفتی در اجرای این پروژه درمانی رخ نداد و همچنان مرزنشینان در انتظار تحقق رویای درمانی خود بودند تا اینکه گنجینه فرهنگ ها دوم تیرماه سالجاری میزبان سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان بود، سفری که با نگاه عدالت محور دولت در توزیع امکانات درمانی و با تصویب ۱۱۳ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان بار دیگر نور امید در دل مرزنشینان استان روشن شد.

در مدت زمان اندکی رویای درمانی اهالی مرزنشین خراسان شمالی به واقعیت بدل شد و جذب اعتبارات سرعت گرفت و در نخستین گام ۷۴۵ میلیارد ریال جذب و بخشی از آن به حساب پیمانکار واریز شد.

این طرح مهم بهمن ماه سالجاری وارد فاز اجرایی شد تا مرزنشینان نیز در سال های آینده طعم عدالت درمانی را بچشند.

پایان چشم انتظاری برای ساخت تنها بیمارستان رازوجرگلان خراسان‌شمالی

جذب ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس‌جمهور

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی در این خصوص می گوید: ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل برخی پروژه های بهداشتی و درمانی استان جذب شد.

دکتر سیدجواد پورنقی می افزاید: این میزان اعتبار در سه مرحله جذب شد که برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان، تکمیل و تجهیز بیمارستان پورسینای آشخانه، تکمیل دانشکده داروسازی و چندین پروژه بهداشتی هزینه خواهد شد.

وی یادآور می شود: بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازوجرگلان از پروژه های درمانی مطرح در سفر رییس جمهور بود که اعتبار خوبی برای تکمیل و تسریع در ساخت آنها مصوب شد.

پورنقی ادامه داد: همچنین در این سفر مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برخی از پروژه های درمانی نیز اخذ شد که این امر به روند ارتقای شاخص های سلامت استان سرعت می بخشد.

بر اساس ماده ۲۳ دستورالعمل اجرایی بررسی و تصویب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید برای اجراء به کلیه دستگاه‌های ملی و استانی ابلاغ می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی یادآور شد: در سفر تیرماه رییس جمهور به استان هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای حدود ۲۰۰ پروژه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ متخصص در بیمارستان های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: یکی از مهمترین چالشهای بهداشت و درمان کشور، کمبود پزشک در مناطق کم برخوردار بود که با رویکرد توزیع عادلانه خدمات درمانی و بهداشت دولت از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۰۰ متخصص در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه جذب شدند.

پایان چشم انتظاری برای ساخت تنها بیمارستان رازوجرگلان خراسان‌شمالی

آغاز ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز می گوید: ساخت فاز اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی راز و جرگلان با جذب ۵۵ میلیارد ریال اعتبار وارد مرحله اجرا شد.

محمدرضا آذری می افزاید: این میزان اعتبار به حساب پیمانکار پروژه واریز شده است و بی تردید آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی و بهداشتی نوید بخش توزیع عادلانه در شهرستان مرزی رازوجرگلان خواهد بود.

وی ادامه می دهد: اینک نیز حدود ۱۰۰ تن میلگرد در محل اجرای پروژه تخلیه شده است و تا ۹ ماه دیگر فاز نخست این پروژه (اسکلت بندی و بتن) به اتمام خواهد رسید.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی می گوید: پروژه احداث فاز اول بیمارستان ۶۴ تخت خوابی این شهرستان با قراردادی بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال در هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع است.

آذری تصریح می کند: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی است که از ۲ سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد.

وی یادآور می شود: در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل برخی پروژه های بهداشتی و درمانی استان تخصیص یافت.

پایان چشم انتظاری برای ساخت تنها بیمارستان رازوجرگلان خراسان‌شمالی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سفر استانی رییس جمهور به خراسان شمالی از اختصاص ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار به ساخت بیمارستان رازوجرگلان خبر داده بود و اعلام کرد که ۳۳ میلیارد تومان از محل بودجه سال جاری و ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی دولت، با تخصیص ۱۰۰ درصدی، به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی راز و جرگلان اختصاص می یابد.

براساس اطلاعات آمار موجود؛ شهرستان رازوجرگلان در رده محروم‌ترین شهرهای کشور قرار دارد و مردم ترکمن نشین این خطه که تاکنون از نعمت خدمات درمانی محروم بودند در بیست و ششمین سفر استانی رییس جمهور با اختصاص اعتبار مناسب به راه اندازی این مرکز درمانی امیدوار شدند.

شهرستان راز و جرگلان با ۶۲ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با یکهزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha